Bejelentkezés Kbt.-jogalanyként in-house tényállásnál

Kérdés: In-house tényállás esetén hogyan kell Kbt.-jogalanyként bejelentkezni?
Részlet a válaszából: […] ...akkor hosszabbíthatók meg, ha az első bekezdés szerintifeltételek teljesültek.Az ajánlatkérő legalább háromévenként – független szakértőigénybevételével – hatáselemzés készítésére köteles, amelynek keretében megvizsgálásrakerülnek az első bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Erőforrás-szervezettel kapcsolatos gyakorlati problémák

Kérdés: A következőkben az erőforrás-szervezetekkel kapcsolatban tennék fel kérdéseket. 1. A Kbt. meghatározása szerint az erőforrás-szervezet az, amely a teljesítéshez erőforrást biztosít, de nincs bevonva a teljesítésbe. Erőforrások az anyagok, gépek, energia, szellemi erőforrás. Tehát erőforrás-szervezetnek tekinthető a bérmunkásokat és gépeket bérbe adó cég, megbízott szakértő? 2. Jól értelmezem, hogy a 71. § (1) bekezdés c) pontja alapján kötelező az ajánlattevőnek felsorolni az összes erőforrás-szervezetet, függetlenül az értékhatártól és attól, hogy az alkalmasság igazolásánál az ajánlattevő támaszkodik-e rá vagy sem? 3. Az ajánlatkérő szolgáltatást szeretne megrendelni, és ehhez az alkalmassági feltételek között elő­írta, hogy a teljesítéshez bizonyos géppel kell rendelkeznie az ajánlattevőnek. Az ajánlattevő bérelné ezt a gépet, és az alkalmasságát ezzel igazolná. De mivel a bérbeadóval nem áll fenn a Ptk. szerinti többségi befolyás, a 4. § 3/E alapján nem támaszkodhat rá. A józan ész és a korábbi törvény szerint el lehetne fogadni, mert az alkalmasságnak is megfelel, és tudná teljesíteni a feladatot. De mi történik, ha a versenytárs emiatt jogorvoslatért fordul a DB-hoz?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 4. §-ában az alábbi definíciókat olvashatjuk:– 2. alvállalkozó: az a szervezet vagy személy, amely aközbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés teljesítésében azajánlattevő által bevontan közvetlenül vesz részt;– 3/D. erőforrást nyújtó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 17.

E-közbeszerzés lehetősége a jelenlegi szabályok alapján

Kérdés: Most milyen szempontból van lehetőség elektronikus közbeszerzésre? Mert a hirdetmény-ellenőrzések közölték velem, hogy nem folytathatok le elektronikusan közbeszerzést, és én ezzel nem értek egyet.
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 329. §-ának (2) bekezdése értelmében.Hatályon kívül helyezték továbbá a törvény 330/A. §-át, melyolyan igazságügyi szakértő kirendelését tette volna lehetővé, amely/akivállalja az elektronikus kézbesítést.Változtak továbbá a KD döntése elleni és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Szakértői vizsgálat irreális árra

Kérdés: Az ajánlatkérő igénybe vehet-e szakértőt annak vizsgálatakor, hogy az ellenszolgáltatás túl magas/alacsony?
Részlet a válaszából: […] ...§-ában meghatározott intézkedéseket kell megtennie.A Kbt. nem rendelkezik arról, hogy a szükséges vizsgálatot az ajánlatkérő sajátszakértő munkatársa vagy külső szakértő végezze. Ez tehát azt is jelenti, hogynem tilos, azaz az ajánlatkérő igénybe vehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.

Szakmailag használhatatlan műszaki leírás a dokumentációban

Kérdés: Ki lehet-e úgy írni egy tendert, hogy annak műszaki leírása a szakma számára teljesen használhatatlan, és minden elemére kérdést kell feltenni?
Részlet a válaszából: […] ...ismereteket,tudást, végzettséget, felkészültséget jelenti az ajánlatkérő által az eljárásbabevont személyek, bizottsági tagok illetve szakértők részéről. Amennyiben aműszaki leírás a "szakma számára teljesen használhatatlan", az nyilvánvalóanazt jelenti, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Szakértő kirívóan alacsony árra

Kérdés: Ha az ajánlatkérő azért nyilvánítja érvénytelennek az ajánlatot, mert az megítélése szerint kirívóan alacsony ellenszolgáltatást tartalmaz, ezt mivel kell alátámasztania? Konkrétan: szükséges-e szakértő bevonása ilyen esetben, vagy maga az ajánlatkérő is eldöntheti a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...hogy hozzájusson minden olyan információhoz, mely alapjánegyértelműen képes az indokolást cáfolni, el nem fogadni, azaz esetenként különszakértő véleményét kérni az ügyben, alátámasztva ezzel az ajánlatérvénytelenné nyilvánítását. A 2008-as...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Házon belüli beszerzések a gyakorlatban

Kérdés: Házon belüli beszerzés vizsgálatához kérjük a segítségüket. Kérdésünk a Kbt. 2/A. §-a alkalmazhatóságának megítélésével kapcsolatos. Egy önkormányzat 200 millió forintot nyert uniós forrásból iskolájának felújítására és korszerűsítésére. A beruházást az általa alapított, önálló jogi személyiségű önkormányzati gazdálkodási intézményével kívánja megvalósítani. Az önkormányzat 100 százalékos tulajdonosa ennek az intézménynek, amely ellátja a többi intézmény fenntartását, karbantartását, a városüzemeltetési feladatokat, valamint kis részben vállalkozási tevékenységet is folytat. Az intézmény éves költségvetési bevételének több mint 90 százaléka a képviselő-testület által is jóváhagyott önkormányzat részére végzett feladatok, tevékenységek ellenértéke. Úgy ítéljük meg, hogy a Kbt. 2/A. §-a (1) bekezdésének a) pontjában foglalt feltétel teljesül, mert az egyedüli alapító önkormányzat képviselő-testülete az intézmény felett a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően is egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik. A következő kérdésekre kérjük válaszukat: 1. A megvalósítandó beruházás vonatkozásában alkalmazható-e a Kbt. 2/A. §-a, melynek értelmében a beruházás megvalósítására kötendő megállapodás a Kbt. szerint nem minősül két egymástól független fél közötti visszterhes szerződésnek, s így nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni? Válaszukban vegyék figyelembe azt a tényt is, hogy a megvalósítandó önkormányzati beruházás nem szorosan vett közfeladat, illetve közszolgáltatás. 2. Amennyiben az 1. pontban feltett kérdésünkre a válasz az, hogy a házon belüli építési beruházás megvalósítható, akkor az intézmény, amely mint helyi önkormányzati költségvetési szerv a Kbt. 22. § (1) bekezdés d) pontja alapján önmagában is ajánlatkérő, hogyan járhat el? – Ha 10 százalék (20 millió forint) fölötti a beszerzendő szolgáltatás mennyisége, le kell-e a Kbt. szabályai szerinti közbeszerzési eljárást folytatni? Ha igen, akkor a becsült érték számításánál az önkormányzati vagy az intézményi értékeket kell-e egybeszámítani? – Az építési beruházás anyagszükségletét, illetve az árubeszerzéseket – ha azok becsült értékei az egybeszámítás alapján meghaladják a közbeszerzési értékhatárt – az intézménynek közbeszerzési eljárással kell-e beszereznie?
Részlet a válaszából: […] ...akkor hosszabbítható meg, ha az első bekezdés szerinti feltételekteljesültek.Az ajánlatkérő legalább háromévenként – független szakértőigénybevételével – hatáselemzés készítésére köteles, amelynek keretébenmegvizsgálásra kerülnek az első bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.

Igazságügyi szakértő "beszerzése"

Kérdés: Be kell-e szerezni az igazságügyi szakértőt?
Részlet a válaszából: […] ...bíróság rendeli ki, erre nincs szükség. Ha azeljárás során saját részről történik az igazságügyi szakértő igénybevétele,amennyiben eléri az egyszerű értékhatárt, akkor igen, közbeszerzési eljárástkell lefolytatni.[A Kbt. 2. §-ának (1) bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 22.

Ajánlatok tartalmának vizsgálata bontáskor

Kérdés: Van-e lehetőség arra, hogy az ajánlatok bontásakor az ajánlatkérő vizsgálja az ajánlatok tartalmát is? Ha igen, mikor? Illetve: jogszerű-e az, és ha igen, milyen rendelkezés alapján, ha az ajánlatkérő a bontási jegyzőkönyvben rögzíti, hogy az ajánlat tartalmi vizsgálatára, minősítésére az ajánlatok bontásakor nem került sor? Ilyen esetben az ajánlatkérőnek milyen határidővel kell megvizsgálnia az ajánlatokat?
Részlet a válaszából: […] ...történik az elbírálás, melynek során az ajánlatokat az egyesbírálóbizottsági tagok megtekintik, értékelik, a műszaki, gazdasági, jogiszakértő mellett közbeszerzési tanácsadó esetleges segítségével. A bontás során nyilvánossá válnak a parametrizálhatóajánlati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 11.

Szerződéskötés a Kbt. mellőzésével

Kérdés: Egy állami tulajdonú gazdasági társaság 100 százalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet, valamint ennek 100 százalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet szeretne egymással szerződést kötni. A kérdés az, hogy ez a két gazdálkodó szervezet a Kbt.-ben szabályozott eljárás mellőzésével megkötheti-e ezt a szerződést a Kbt. 2/A. § (1) bekezdésének fényében? A problémát az adja, hogy nem az (1) bekezdésben meghatározott 22. § (1) bekezdés szerinti ajánlatkérő köti a szerződést, hanem az ajánlatkérő maga is a 22. § (1) bekezdés szerinti ajánlatkérő által 100 százalékos tulajdoni hányaddal alapított gazdálkodó szervezet. Amennyiben van lehetőség a Kbt. szabályainak alkalmazása nélkül megkötni a szerződést, felmerül a kérdés, hogy a 2/A. § (1) bekezdés b) pontjában feltüntetett feltétel (a gazdálkodó szervezet a szerződéskötést követő éves nettó árbevételének legalább 90 százalékát az egyedüli tag ajánlatkérővel kötendő szerződés teljesítéséből származik) a szerződéskötést követő egy évre vonatkozik akkor is, ha a szerződést mondjuk a maximális három évre kötnék?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti feltételekteljesültek.Végül az (5) bekezdés úgy rendelkezik, hogy az ajánlatkérőlegalább háromévenként – független szakértő igénybevételével – hatáselemzéskészítésére köteles, amelynek keretében megvizsgálják az (1) bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.
1
6
7
8
10