Egybeszámítás, a beszerzés éve

Kérdés: Egy cég 2010-ben két közbeszerzési eljárást indított élelmiszer beszerzésére, mindkettőt több részben. Az egyik eljárás szerződésének időtartama 2011. 01. 01.-2011. 12. 31-ig, a másiké 2011. 01. 01.-2012. 12. 31-ig szól. Természetesen az eljárások során egybeszámítottuk mindkét eljárás minden részét a Kbt. alapján, és két közösségi eljárást bonyolítottunk le. A szerződések megkötésére 2011. 01. 10-én került sor. Mi számít a jelenlegi Kbt. szerint a beszerzés évének: amikor elindítottuk az eljárást, amikor megkötöttük a szerződést, vagy az az év, amikor ténylegesen beszerezzük az árut? Ha tehát idén még élelmiszert szeretnénk beszerezni, hogyan kell a jogszabályt alkalmazni: a két eljárás teljes becsült értékével kell egybeszámítani az új beszerzés értékét, vagy csak az erre az évre eső értékekkel kell egybeszámítani? Vagy egyáltalán nem kell egybeszámítani, mivel mindkét eljárást tavaly indítottuk?
Részlet a válaszából: […]  A kérdés vonatkozásában az eljárások megindítása azirányadó, azaz az eljárásokat megindító hirdetmények feladása. A jelenleg,2011-ben hatályos egybeszámítási szabályok alapján egy éven belül tehát a 2011.évben indított mellett két eljárás indult 2010-ben. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.

Becsült érték összetevői

Kérdés: Értékjelzéssel ellátott utalványok (például: étkezési jegy stb.) beszerzése esetén az össznévérték alapján kell számítani a becsült értéket? A beszerzésük (például: nyomdai munka, jutalék) szolgáltatási értékét figyelembe kell venni a becsült érték megállapításánál?
Részlet a válaszából: […] Szolgáltatás megrendelése esetén a közbeszerzés becsültértéke vonatkozásában a Kbt. 35. §-a szerinti általános szabályból kellkiindulni, amely szerint a becsült érték az áfa nélkül számítottellenszolgáltatás értéke.Az ellenszolgáltatás értékeként a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 16.

Közbeszerzési értékhatár túllépése folyamatos teljesítés esetén

Kérdés: Önkormányzat vagyunk. Eddig egy cég végezte a számítógépeink karbantartását, de két év után a megbízási díj elérte a 8 000 000 forint összeghatárt. Kell-e közbeszereztetnünk?
Részlet a válaszából: […] A 2011. évre irányadó nemzeti közbeszerzési értékhatárokat aMagyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló törvény határozza meg.Az értékhatárra vonatkozó rendelkezések alapján, miután akarbantartási szerződés szolgáltatásnak minősül, a szolgáltatásra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 4.

Becsült érték szennyvízközmű üzemeltetésére vonatkozó szolgáltatási koncesszió esetén

Kérdés: Szennyvízközmű üzemeltetésére vonatkozó szolgáltatási koncesszió esetén mi a becsült érték? Bele kell-e számítani az üzemeltető lakosságtól beszedett díjbevételt, vagy csak az üzemeltető által a tulajdonos önkormányzat részére fizetendő ellenszolgáltatás (koncessziós díj, bérleti díj vagy bármilyen egyéb jogcímen) a becsült érték alapja?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 242. §-ának (4) bekezdése szerinti definíciójaértelmében a szolgáltatási koncesszió olyan szolgáltatásmegrendelés, amelynekalapján az ajánlatkérő a szolgáltatás nyújtásának jogát (hasznosítási jog)meghatározott időre átengedi, és ellenszolgáltatása a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Bérbeadó mint erőforrás

Kérdés: Ha egy gépet egy adott tender teljesítéséhez bérlek, akkor a bérbeadót be kell jelentenem mint erőforrást? Illetve minek minősül a bérb e adó? Vizsgálja, vizsgálhatja az ajánlatkérő a bérleti szerződést, a tulajdoni viszonyokat, ha én a gépet beírom a géplistába, miszerint azzal rendelkezem?
Részlet a válaszából: […] Véleményünk szerint azt szükséges vizsgálni, hogy a géptulajdonosát alvállalkozóként vagy erőforrást nyújtó szervezetként veszi-eigénybe az ajánlattevő. A két közreműködési "minőség" között ugyanis az adja azalapvető különbséget, hogy míg az alvállalkozó a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 20.

Alkalmasság hirdetmény nélküli tárgyalásos – egyszerű – eljárásban

Kérdés: Amennyiben az ajánlatkérő a nemzeti értékhatár felett egyszerű eljárásban hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmaz a rendkívüli sürgősségre tekintettel, a Kbt. 135. §-a előírja, hogy azzal az ajánlattevővel kell tárgyalni, aki rendkívüli sürgősséggel teljesíteni tud. Ebben az esetben a Kbt. 131. §-a szerint az eljárás nem ajánlattételi felhívással indul, és a Kbt. 135. §-a szerint az ajánlattevőnek a kizáró okokról nyilatkoznia kell, az erre vonatkozó igazolásokat pedig 8 napon belül kell benyújtania. Ilyen esetben alkalmassági követelményeket nem kell meghatározni, hiszen egy meghatározott féllel történik a tárgyalás?
Részlet a válaszából: […] Igen, ebben az esetben nem kell meghatározni alkalmasságikövetelményt, így az eljárást megindító felhívást "hiányosan" kell – ahogy atörvény fogalmaz – "megfelelően" kitölteni. Ami praktikusan annak az egyajánlattevőnek a meghívása, mely az ajánlattételi felhívás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

Kizáró okok vizsgálatának időintervalluma

Kérdés: Az ajánlatkérő – a dokumentáció szerint – a kizáró okok bekövetkezését az eljárás befejezéséig vizsgálja. Mi a helyzet, ha a kizáró ok a szerződéskötést megelőzően vagy a szerződés teljesítése ideje alatt következik be? És: mi tekinthető az eljárás befejezésének?
Részlet a válaszából: […] Az ajánlatkérő kötelezettsége, hogy a nyertes ajánlattevőkizáró oki megfelelőségét az eredményhirdetést követő nyolcadik naponellenőrizze. Tekintettel arra, hogy a kizáró okokkal kapcsolatban felmerülőváltozás érinti az ajánlattevő ajánlatának érvényességét,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Szerződéskötés időszakos elmaradása keretmegállapodásos eljárásban

Kérdés: Az ajánlati felhívásban a szerződés időtartama az alábbiak szerint került meghatározásra: Kezdés: 2009. 07. 01. Befejezés: 2010. 12. 31. A szerződés tárgya: az önkormányzat tulajdonában lévő főként oktatási intézmények felújítási munkái, melynek zömét a nyári intézmények leállása alatt (július-augusztus) szükséges elvégezni. 2009. július-augusztus hónapban viszont egyetlenegy felújítási munkára sem történt a keretmegállapodás alapján szerződéskötés, ugyanakkor az önkormányzat felelős vezetői az írott sajtóban nyilatkoztak, hogy több mint 100 millió forintot fordítottak a nyár folyamán az intézmények felújítására. Kérdés: Mi az értelme így a keretmegállapodásnak, és megteheti-e ezt a kiíró önkormányzat?
Részlet a válaszából: […] A nyilatkozat alapján nehéz megítélni, mire gondolhattak avezetők. A keretmegállapodáson kívül is van lehetőség építési beruházásbeszerzésére, de 2009. évben csak közbeszerzés keretein belül. Ha e nélkültörtént mindez, akkor megkerülték a Kbt.-t, mely okból az adott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.

Szerződéses időtartam maximuma

Kérdés: A hirdetményminta tartalmaz egy olyan rovatot, hogy a négy évet meghaladó szerződések vonatkozásában indokolást kell adni. Mit jelent ez a gyakorlatban? Illetve mely szerződések haladhatják meg a négy évet? Van-e a Kbt.-ben maximális szerződéses időtartam?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. nemtartalmaz maximumot a szerződés időtartama vonatkozásában, a becsült értékmegállapítására vonatkozó szabályok esetében is lehetőség van (Kbt. 35-40. §)akár határozatlan időre kötni a szerződést. A kérdésbenérintett közösségi hirdetményminta...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Ajánlatkérői előírás alapján létrehozott gazdasági társaság időtartama, tevékenysége

Kérdés: Ha az ajánlatkérő előírja nyertesség esetére a közös ajánlattevőknek gazdasági társaság létrehozását, az csak a tender szerinti tevékenységre alapítható a szerződés időtartamára, vagy határozatlan időtartamra is, és a társaság folytathat-e más tevékenységet is?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. az alábbiak szerint korlátozza a gazdálkodó szervezetlétrehozását a szerződés teljesítése érdekében. A törvény 55. §-ának (1) bekezdése szerint, ha az ajánlatkérőa szerződés teljesítése érdekében lehetővé teszi vagy megköveteli gazdálkodószervezet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.
1
4
5
6
9