Azonos cél értelmezése egybeszámításnál

Kérdés: Az ajánlatkérő étkezést szeretne biztosítani egyrészt a cég képzésein, másrészt a sporteseményein részt vevők részére. Az új egybeszámítási szabály indokolása szerint nem kell egybeszámítani a hasonló, de funkcionálisan nem összefüggő, eltérő célra irányuló és különállóan megvalósított szolgáltatások értékét, és egybe kell számítani azokat a szerződéseket, amelyek egyetlen célra irányulnak, és tartalmilag is hasonlóak, vagy funkciójuk betöltésére együttesen alkalmasak. Ha célnak a képzés, illetve a sportesemény lebonyolítását tekintjük, akkor az előző mondat első része alapján nem kell a két eseményhez kapcsolódó étkezés beszerzését egybeszámítani. Viszont a mondat második része alapján a képzés lebonyolításához kapcsolódó összes egyéb beszerzést (például projektor, vetítővászon beszerzése, előadók felkérése, étkeztetés, szállás) egybe kell számítania, mivel azok egyetlen célra (a képzés lebonyolítására) irányulnak, és funkciójuk betöltésére együttesen alkalmasak. Ugyanígy a sportesemények lebonyolításához kapcsolódó összes beszerzést (bírók felkérése, sportpálya bérlése, díjak előállítása, étkeztetés és szállás biztosítása stb.) egybe kell számítani. Elég szubjektívnek tűnik annak meghatározása, hogy mit nevezünk azonos célnak. Fenti esetben lehetne például csupán az étkezés biztosítását célnak tekinteni, függetlenül attól, hogy milyen rendezvényhez kapcsolódik. (Ebben az esetben ezt az is indokolná, hogy az étkezés biztosítása nem tartozik szorosan a képzés, illetve a sportesemény lebonyolításához.) Kérdésünk, hogy az indoklás alapján a képzés/sportesemény feltételeit szorosan biztosító egyéb beszerzéseket egybe kell-e számítani – függetlenül a beszerzés tárgyától? Önök szerint melyik felfogás áll közelebb a törvényalkotók elgondolásához?
Részlet a válaszából: […] ...műszaki-gazdasági funkcionális egység az irányadó szempont. Szolgáltatások és áruk esetében az eredetileg csak építési beruházásokra alkalmazott funkcionális megközelítés szempontjai is irányadók.Áru- és szolgáltatásmegrendelések esetében a közbeszerzés műszaki...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 11.

Kiegészítő tájékoztatás adása jogosulatlan személy által

Kérdés: Egyik alkalmazottunk az egyik ajánlattevő kérdésére válaszolt kiegészítő tájékoztatásként, azonban a közbeszerzési eljárásban erre nem volt jogosultsága, és a tájékoztatás sem volt megfelelő. Az ajánlattevő ajánlata ennek következtében érvénytelen lett. Az ajánlattevő az előzetes vitarendezés iránti kérelemben hivatkozott arra, hogy az ajánlatkérő munkatársának válaszára alapozva készítette el ajánlatának egy részét, mely az érvénytelenséget eredményezte. Ilyenkor mit lehet tenni?
Részlet a válaszából: […] ...fel kiegészítő tájékoztatásra irányuló kérdését. Amennyiben nem, tehát közvetlenül például az ajánlatkérő egyik általa ismert alkalmazottjához fordult, akkor mindez nem tartozik az eljárás dokumentációjához, az ajánlatkérőnek nem kell felelősséget...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 11.

Kiegészítő tájékoztatás iránti kérelem megküldésének módja

Kérdés: A kiegészítő tájékoztatás iránti kérelmet elegendő e-mailen megküldeni?
Részlet a válaszából: […] ...működésükben összeegyeztethetőnek kell lenniük az általánosan használt informatikai és elektronikus hírközlési tevékenység során alkalmazott termékekkel;– a kapcsolattartást, valamint az információk továbbítását, cseréjét és tárolását oly módon kell végezni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 24.

Rezsióradíj kötelező vizsgálata

Kérdés: Az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 306/2011. kormányrendelet 8/A. §-a előírja az ajánlatban alkalmazott minimális rezsióradíj kötelező vizsgálatát. Ez alapján aránytalanul alacsony árajánlatnak minősül, ha az ajánlattevő által alkalmazott rezsióradíj alacsonyabb az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság ajánlása alapján az építésügyért felelős miniszter rendeletében megállapított minimális építőipari rezsióradíj mértékénél. A rezsióradíjat minden esetben kötelező-e vizsgálni építési beruházás esetén, vagy csak akkor szükséges a vizsgálat, ha az ajánlati ár egyébként aránytalanul alacsonynak minősül a Kbt. rendelkezései szerint vagy az ajánlatkérő döntése alapján? Ha kötelező a vizsgálata, akkor ez hogyan biztosítható? Az árazott költségvetésből ugyanis legtöbbször ez nem derül ki. Kérjünk egy nyilatkozatot az ajánlatban az alkalmazott rezsióradíj mértékéről? Esetleg egy nyilatkozatot arról, hogy figyelembe vette-e az ajánlattevő az előírt összeget?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 306/2011. kormányrendelet (Épber.) 8/A. §-a értelmében aránytalanul alacsony árajánlat: ha az ajánlattevő által alkalmazott rezsióradíj alacsonyabb az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság ajánlása alapján az építésügyért felelős...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 24.

Új egybeszámítási szabály értelmezése

Kérdés: Kérem, magyarázzák el nekem az új 18. § (2) bekezdését! Hogyan kell a továbbiakban egybeszámítani? Miben különbözik az új megközelítés a korábbiaktól?
Részlet a válaszából: […] ...funkcionális egység az irányadó szempont.a) Szolgáltatások és áruk esetében az eredetileg csak építési beruházásokra alkalmazott funkcionális megközelítés szempontjai is irányadók.b) Egyéb tényezők, mint ugyanazon ajánlatkérő személye, vagy hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. szeptember 18.

Ajánlatkérő vizsgálatának terjedelme az alkalmasság vonatkozásában

Kérdés: Az ajánlatkérő szerint az Étv. 39. §-ának (2) bekezdésében támasztott feltételeknek az építési beruházás megvalósítása során kell megfelelnie a vállalkozónak, nem pedig a szerződés odaítélésének – jelen esetben a közbeszerzési eljárás – folyamán. Megfelelően értelmezi az ajánlatkérő, hogy ennek vizsgálata nem az ő feladata?
Részlet a válaszából: […] ...rendelkezik a megjelölt építőipari kivitelezési tevékenységi körének megfelelő szakképesítéssel vagy legalább egy – vele tagsági, alkalmazotti jogviszonyban álló – ilyen szakképesítésű szakmunkással, és– aki – a csak a 39/A. § (2) bekezdésében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 29.

Rendezett munkaügyi kapcsolat

Kérdés: A Kbt. 56. § (1) bekezdésének g) pontja szerinti kizáró ok vonatkozásában hol találom meg azt, hogy mi minősül rendezett munkaügyi kapcsolatnak?
Részlet a válaszából: […] ...vált közigazgatási határozattal, illetőleg jogerős bírósági határozattal az 5. §-ban meghatározott hátrányos jogkövetkezményt alkalmazott.A Kbt. 56. §-ának g) pontja szerinti kizáró okokat ennek megfelelően a Kbt., az Áht. és a Rendelet együttes alkalmazásával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. január 9.

Magánszemély szakember igazolásai építési beruházások esetén

Kérdés: Építési beruházások esetén a 310/2011. kormányrendelet 15. §-a (2) bekezdésének c) és e) pontja tekintetében milyen igazolásokat kell csatolni a szakemberekről, abban az esetben, ha a szakember nem egy cég alkalmazottjaként, hanem magánszemélyként kerül bevonásra? (Ő – mint magánszemély – biztosítaná az alkalmassági minimumkövetelménynek való megfelelést, és egyben alvállalkozó is lenne, mert a szerződés teljesítésében részt venne.)
Részlet a válaszából: […]  Feltehetően a szakember az 55. § (6) bekezdés a) pontja alkalmazásábankerül bevonásra. Az alkalmasságot a kormányrendelet 55. §-ának (5) bekezdésealapján személy is igazolhatja. A rendelkezés értelmében az előírt alkalmasságikövetelményeknek az ajánlattevők...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. július 11.

Számlaellenőrzésre vonatkozó új szabályok

Kérdés: Mi értelme van a számlaellenőrzés fenntartásának? Ez csak az építésnél lesz így, vagy a kapcsolódó szolgáltatásokra is vonatkozik (például karbantartás)?
Részlet a válaszából: […] ...beruházásokközbeszerzésének részletes szabályairól szóló 306/2011. kormányrendelet tartalmazza,amely hasonlít a korábbi Kbt.-ben alkalmazott, de a gyakorlatban nehézkesenműködő fizetési modellre.A rendelet 14. §-ának (1) bekezdése szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 6.

Áfamérték megjelölése az ajánlatban

Kérdés: A beszerzés értéke a Kbt. szerint nettó érték. Jogszerű-e, ha az ajánlatkérő kéri az ajánlattevőtől az árban alkalmazott áfamérték megjelölését?
Részlet a válaszából: […]  Megítélésünk szerint igen. A szerződésben ugyanis ki kelltérni nemcsak a nettó, hanem a bruttó szerződési értékre is, hiszen a számlakiállításakor az áfa megjelölése nem mellőzhető. Emiatt nagyon fontos annak amegjelölése, hogy az ajánlattevő szolgáltatása milyen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.
1
12
13
14
23