Erőforrás-szervezet igénybevételével kapcsolatos ellentmondások

Kérdés: A Kbt. 67. §-ának (4) bekezdése alapján az ajánlattevő a szakmai, műszaki alkalmasságát igazolhatja ún. más szervezet erőforrásaira való támaszkodással is. Így a referencia meglétét is igazolhatja az ajánlattevő a más szervezet által kiállított nyilatkozattal, amely szerint a szerződés teljesítése során a szervezet az erőforrásait az ajánlattevő rendelkezésére fogja bocsátani. Számomra ez a gyakorlatban értelmezhetetlen szituációhoz vezet. Vagyis egy múltbeli cselekmény hiánya (referencia) egy jövőben bekövetkezendő eseménnyel (ígérettel) helyettesíthető. Nem beszélve arról, hogy a referencia esetében milyen erőforrást tud az ún. más szervezet az ajánlattevő rendelkezésére bocsátani. Elég abszurd helyzet. Ezen az alapon a szakmai, műszaki alkalmasság vizsgálata (de ugyanez vonatkozik a pénzügyi alkalmasságra is) feleslegessé, sőt mi több, értelmetlenné válik. Kérdezem, mi a véleményük, tanácsuk ennek a jogintézménynek a gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...igazolásával összefüggésben. Látni kell ezzel kapcsolatban azt, hogy ezek a rendelkezéseka hatályos közösségi közbeszerzési irányelvekből erednek, és egyúttal kijelölika hazai szabályozás mozgásterét is. A rendelkezés meg kívánta teremteni az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...hatással van az ajánlatkérők közbeszerzési tervénekelkészítésére, becsült értékeinek tervezésére is. A közösségi közbeszerzési irányelvekben meghatározottközösségi közbeszerzési értékhatárokat az Európai Bizottság a hivatkozottirányelvekben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Versenyhivatali felmentés a Kbt. alkalmazása alól

Kérdés: Autóbuszt üzemeltető társaságként közszolgáltató ajánlatkérők vagyunk. Az a kérdésünk, hogy a versenytársainkra tekintettel a Gazdasági Versenyhivatal adhat-e felmentést nekünk a közbeszerzési törvény alkalmazása alól?
Részlet a válaszából: […] ...közszolgáltató ágazatokat és a rájuk vonatkozóközbeszerzési rendelkezéseket a 2004/17/EK irányelv határozza meg. Az irányelvszerint a közlekedési ágazatban tevékenykedő ajánlatkérőknek az általuknyújtott közszolgáltatásra tekintettel közbeszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 7.

Eljárási időtartamok csökkentése

Kérdés: Nem tervezi-e a jogalkotó a nyílt eljárás időintervallumainak csökkentését? (Véleményünk szerint az eljárás időtartama indokolatlanul hosszú.) A közbeszerzések átláthatósága, az esélyegyenlőség és a nyilvánosság biztosítása érdekében nem lenne-e célszerű a határidők lerövidítése abból a célból, hogy minél több ajánlatkérő válassza ezt az eljárásfajtát?
Részlet a válaszából: […]

A nyílt eljárás időtartamát a közbeszerzési irányelvek határozzák meg, ebben a magyar jogalkotónak nincs mozgástere.

 

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. december 17.

Nyilatkozattartalom "harmadik személy" esetén

Kérdés: A Kbt. 71. és 105. §-a alapján az ajánlattevőnek/jelentkezőnek nyilatkoznia kell harmadik személy és alvállalkozók témakörben. Kérdésem, ha egy ajánlattevő 10 százalék feletti alvállalkozót von be a teljesítésbe, és nyilatkozik a 10 százalék alatti alvállalkozók kizáró okai tekintetében, akkor a harmadik személlyel kapcsolatban mit kell nyilatkoznia? A 10 százalék feletti alvállalkozó által ellátandó tevékenységet is le kell nyilatkozni az ún. harmadik személyes nyilatkozatnál?
Részlet a válaszából: […] ...az árubeszerzésre és a szolgáltatásmegrendelésre irányulóközbeszerzési eljárások összehangolásáról szóló 2004/18/EK irányelvnekárubeszerzés esetében a IX B. mellékletében, építési beruházás esetében a IX A.mellékletében,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. december 17.

Kizáró okok építési beruházás tárgyú, egyszerű eljárásban

Kérdés: Építési beruházás tárgyú közbeszerzés esetén, egyszerű eljárásban milyen kizáró okok jelölhetők meg az ajánlattevőkkel szemben?
Részlet a válaszából: […] ...valamint – a pénzügyi rendszerek pénzmosás céljára valófelhasználásának megelőzéséről szóló, 1991. június 10-i 91/308/EGK tanácsiirányelv 1. cikkében meghatározott pénzmosást kell érteni.Az (1) bekezdésben foglalt kizáró okok megfelelőenalkalmazandók a 66. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Értékhatárok és jogalkotói szándék

Kérdés: Milyen jogalkotói indok lehet az értékhatárok meghatározása mögött?
Részlet a válaszából: […] ...független, uniós döntés eredménye, a 2083/2005/EK bizottságirendelettel módosított 2004/17/EK és 2004/18/EK európai parlamenti és tanácsiirányelvek és a 2005/C 325/09 számú bizottsági közlemény értelmében.A hazai értékhatárok meghatározása során azonban,figyelemmel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Becsült érték újraszámítása

Kérdés: Tekintettel az MNB árfolyamának változására, kifejezetten az 5 278 000 euró esetében milyen időközönként szükséges a becsült érték újraszámítása önkormányzati cég esetében?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési értékhatárok (a 2083/2005/EK bizottságirendelettel módosított 2004/17/EK és 2004/18/EK európai parlamenti éstanácsi irányelvek és a 2005/C 325/09 számú bizottsági közleményértelmében):A Kbt. IV. fejezete alkalmazásában 137 000 euró 34...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Kbt. szerinti ajánlatkérők "honossága"

Kérdés: A Kbt. 22. §-ában meghatározott ajánlatkérők csak magyarországi ajánlatkérőket jelentenek, vagy minden európai uniós tagállamra értendők? [A kérdést a Kbt. 68. § (1) bekezdésének a) pontjára tekintettel teszem fel, azaz árubeszerzés esetén közösségi rezsimben kell-e referenciaigazolást csatolni az ajánlathoz például egy német állami kórháztól, vagy a 68. § (1) bekezdésének b) pontja szerint elegendő az ajánlattevő nyilatkozata az alkalmasság igazolására?]
Részlet a válaszából: […] ...meghatározása minden tagállambanhasonló módon történik, mert a vonatkozó ajánlatkérői kört az Európai Unió kétközbeszerzési irányelve (az Európa Parlament és a Tanács 2004/17/EK irányelveés 2004/18/EK irányelve) jelöli ki. Az egyes tagállamokban az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 4.

Pályázati kiírás ellenértékének mértéke

Kérdés: A közbeszerzésnél, illetve tendernél csak a pályázati kiírás "papír"-költségeit szabad elkérni a pályázat megvásárlóitól, azaz az elkészítés egyéb költségeit nem lehet érvényesíteni? A fenti költség mértéke csak "etikai" kérdés, vagy van erre valamilyen jogszabályi előírás vagy irányelv?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 54. §-ának (5) bekezdésére tekintettel a dokumentációellenértékét az annak előállításával és az ajánlattevők részére történőrendelkezésre bocsátásával kapcsolatban a közbeszerzési eljárásra tekintettelfelmerült költséget alapul véve kell megállapítani....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 23.
1
20
21
22
25