Dokumentáció ellenértékének visszatéríthetősége szerződés azonnali felmondása esetén

Kérdés: Egy dokumentációban az alábbi hivatkozásra leltünk: "Amennyiben a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság a 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet alapján a kiemelt termékek tárgyában megköti a keretszerződést vagy keretmegállapodást, Ajánlatkérő fenntartja a jogot, hogy jelen szerződés 2. részteljesítésre vonatkozó részét azonnali hatállyal felmondja. Ajánlatkérő központi költségvetési szerv, így a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozik, és a keretszerződés hatálybalépésével kezdődően alkalmazási kötelezettsége van." Ez így jogszerű-e? Mit lehet tenni, hogy a dokumentáció árát visszakapjuk?
Részlet a válaszából: […] ...Irodai ülőbútorok– Irodabútorokhoz kapcsolódó szolgáltatásokPapíripari termékek– Papírok– Papírtermékek– Számítógép-kiírópapírok– Irodaszerek és írószerek– Papíripari termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokGépjárművek–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Önkéntes hiánypótlás figyelembevétele

Kérdés: Abban az esetben, ha egy eljárásban a teljes körű hiánypótlás engedélyezett, de a kiíró nem szólít fel hiánypótlásra, én azonban mégis – önkéntesen – "hiánypótolom" az általam felfedezett hiányosságot az eredményhirdetés előtt, megteheti-e a kiíró, hogy nem veszi figyelembe a beadott pótlást, és úgy értékel? Ezzel támadható-e az eljárás a Közbeszerzések Tanácsánál, vagy ezt a nélkül is vizsgálják, hivatalból?
Részlet a válaszából: […] Igen, főszabályként figyelembe kell venni az önkénteshiánypótlást, amelyre a közbeszerzési törvény 83. §-ának (4) bekezdése isfelhívja a figyelmet, miszerint az ajánlattevő a hiánypótlási felhívásban nemszereplő hiányokat is pótolhat, korlátozott hiánypótlás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Minősített ajánlattevői igazolás korlátozott elfogadása

Kérdés: Cégünk – az egyik legnagyobb, Magyarországon tevékenykedő kivitelező cég – a minősített ajánlattevők jegyzékében több tevékenységi körben is minősítést szerzett. Az elmúlt évek során a megjelent közbeszerzési kiírásokban azonban csak elvétve, akkor is inkább csak a kizáró okok tekintetében fogadta el azt a kiíró (ajánlatkérő). Nem lehetne az ajánlatkérőket ennek elfogadására ösztönözni, hiszen így gyakorlatilag használhatatlan az előminősítésünk? (A jegyzékbe történő felvétel díja és a szükséges dokumentációra költött évi több mint 100 000 forint kárba vész.)
Részlet a válaszából: […] A felvetést teljesen aktuálisnak gondoljuk. Maga a Kbt.megteremti annak a lehetőségét, hogy az ajánlatkérők elfogadják a minősítettajánlattevők igazolását.A Kbt. 13. § (2) és (3) bekezdésének rendelkezései aztjelentik, hogy – egyrészt az ajánlattevőnek nem kell külön...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Építési beruházás beszerzése központosított közbeszerzés keretében

Kérdés: Az építési beruházás központosított közbeszerzés keretében történő beszerzésére lát-e lehetőséget? Ha igen, van-e lehetőség arra, hogy az építési beruházás egyes elemeit központosított közbeszerzés keretében szerezzük be, míg más egységét egyéb (például nyílt) eljárás keretében?
Részlet a válaszából: […] ...Irodai ülőbútorok– Irodabútorokhoz kapcsolódó szolgáltatásokPapíripari termékek– Papírok– Papírtermékek– Számítógép-kiírópapírok– Irodaszerek és írószerek– Papíripari termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokGépjárművek–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 8.

Kiírási feltételek módosítása a gyakorlatban

Kérdés: A kiírási feltételek módosításának minősül-e, ha a kiíró a kérdésekre adott válaszokban az eredetileg másolatban kért igazolásokról azt mondja, hogy hiteles másolatban kéri?
Részlet a válaszából: […] A kiegészítő tájékoztatás során nincs lehetőség adokumentációban, illetőleg a felhívásban foglaltak módosítására, amely ebben azesetben egyértelmű. A Kbt. 56. §-ának (4) bekezdése ezzel kapcsolatbanegyértelműen fogalmaz, amikor akként rendelkezik, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 18.

Ajánlatkérő munkaügyi bírsággal kapcsolatos ellenőrzési kötelezettsége

Kérdés: Hogyan értelmezhető a Tanács azon álláspontja, miszerint a szerződés megkötéséig kell ellenőriznie az ajánlatkérőnek, hogy nem volt munkaügyi bírsága az ajánlattevőnek?
Részlet a válaszából: […] ...hatósági bizonyítványok kiállításának rendszerét a későbbiekbenismertetett módon teljesítjük. A továbbiakban tehát a pályázatkiírók, illetve atámogatást nyújtók tájékozódnak a releváns jogsértést elkövetett munkáltatókrólaz OMMF honlapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 18.

Tervfajták jelentősége kivitelezés és részbeni tervezés esetén

Kérdés: Kivitelezésre és részbeni tervezésre folytatunk le közbeszerzési eljárást. A külön jogszabályra való hivatkozás mellett van-e jelentősége az egyes tervfajtáknak (engedélyezési, kivitelezési tervek)? Gyakorlat az engedélyes és tendertervek ajánlatkérő részéről történő biztosítása, a kiviteli terv viszont az építés-vállalkozási szerződés keretén belül készül el.
Részlet a válaszából: […] ...az előző bekezdésben foglalt tervpályázatok lebonyolítására, tekintetnélkül arra, hogy annak kiírása kötelező volt, vagy a kiíró sajátelhatározásából történt;– tervpályázati eljárást kell lefolytatni a Kbt. szerintajánlatkérőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 6.

Szerződésmódosítás kezdeményezésének jogszerűsége

Kérdés: Iskolánk – konyhájának nyersanyagszükségletéhez – (európai uniós értékhatár feletti) nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatásával szerződést kötött húsbeszállításra egy vállalkozóval 2005. szeptember 13-án, 4 éves időtartamra. A kiírás szerint bírálati szempont volt az áremelés mértéke (évente egyszer a mindenkori KSH adatai szerint infláció 0 százaléka 10 pont, 50 százaléka 5 pont, 100 százaléka 0 pont). Az említett vállalkozó 0 százalékos áremelést vállalt 4 évre, ezzel nyerte el a pályázatot. 2006. július 28-án kelt levelében a Kbt. 303. §-ára hivatkozva (szerződéskötéskor előre nem látható ok következtében) 15 százalékos áremelést kezdeményezett – nem az infláció százalékában, hanem egyszeri áremelésként – azzal, hogy ha ezt nem fogadjuk el, felbontja a szerződést. A szerződésünkben erre nincs külön utalás. Milyen lehetőség van a probléma megoldására? Módosítható-e a szerződés? Egyszeri áremelés után a szerződés változatlanul hagyása mellett milyen szankciókat von maga után a módosítás a felekre? A kiírónak milyen jelentési kötelezettségei vannak?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 303. §-a olyan körülmények esetén teszi lehetővé afelek számára a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésmódosítását, amely a szerződés megkötésekor előre nem volt látható ésvalamelyik fél lényeges jogos érdekét sérti. A leírtakból...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tervpályázat a közbeszerzésben

Kérdés: Számomra a 137/2004. Korm. rendelet nem egyértelmű abban a vonatkozásban, hogy mely esetekben szükséges tervpályázati eljárás lefolytatása.
Részlet a válaszából: […] ...kiterjed az előző bekezdésben foglalttervpályázatok lebonyolítására, tekintet nélkül arra, hogy annak kiírásakötelező volt, vagy az a kiíró saját elhatározásából történt.A (3) bekezdés határozza meg, hogy mely esetekben kötelezőaz eljárás lefolytatása,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 24.

Mérlegbeszámoló bekérésének kötelezettsége

Kérdés: A pályázat kiírójának kötelező-e a nem veszteséges mérleg mint alkalmassági feltétel meghatározása, illetve kötelezően be kell-e kérnie a számviteli jogszabályok szerinti beszámolót?
Részlet a válaszából: […] A pénzügyi-gazdasági alkalmasság körében a Kbt. 66. §-ábanfelsoroltak közül az ajánlatkérő szabadon választ. A felsoroltak közül azajánlatkérő előírhat egy, de előírhat több alkalmassági kritériumot is. Ez aztjelenti, hogy a számviteli törvény (Szt.) szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 24.
1
4
5
6
9