Bírálatiszempont-meghatározás törvényességének kérdései

Kérdés: Egy közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő a dokumentációban az ajánlat értékelésével kapcsolatban az alábbit jelzi (egyébként az összességében legelőnyösebb pályázat nyer): "amennyiben az ajánlatkérő számára az a legkedvezőbb, ha egy biztosítási feltétel nem szerepel az ajánlatban..." stb. Ebből nekem az derül ki, hogy ő majd akkor fogja eldönteni, mi számára a legkedvezőbb, amikor összehasonlítja, elemzi a benyújtott ajánlatokat. Sehol előtte nem jelzi, mi számára a legkedvezőbb. Ha épp X lesz az elbíráláskor a legkedvezőbb, akkor azt fogja pozitívan értékelni, ha rosszul ébred, akkor az Y-t? Van-e az ajánlatkérőnek a kérdés szerinti meghatározásra, jelzésre lehetősége a közbeszerzési törvény alapján?
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 57. §-a tartalmazza.)A kérdésben egyrészt felmerül, hogy az adott feltételbírálati szempont volt-e eredetileg, amelynek módosítására csak két esetben,versenypárbeszéd és a keretmegállapodásos eljárás második részében vankorlátozott lehetőség,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 17.

Kbt.-módosítás külön törvényben

Kérdés: Úgy hallottuk, hogy megjelent egy bizonyos törvény az ún. körbetartozásokról, és az több ponton módosította a Kbt.-t. Mely rendelkezések változtak és mikortól?
Részlet a válaszából: […] ...A kérdés azértis életszerű és figyelemfelhívó is egyben, mert egyre gyakoribb, hogy nem egyadott, konkrét jogszabályra vonatkozó módosításban szerepelnek olyan nagyvolumenű változások, amelyek figyelmen kívül hagyása súlyos érdeksérelemmel -esetleg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 17.

Védett foglalkoztatókra vonatkozó értékhatárok

Kérdés: Milyen eredményeket hoztak a törvénymódosítást megelőzően elvégeztetett hatásvizsgálatok a védett műhelyekkel kapcsolatban? Az értékhatárok változatlanok a védett műhelyek részére fenntartott közbeszerzésekre is?
Részlet a válaszából: […] Az értékhatárok nem változtak a védett foglalkoztatóktekintetében, hatásvizsgálatokról pedig nem tudunk számot adni. A közbeszerzési értékhatárok kialakítása körében egyébkéntnincs különbség a tekintetben, hogy az értékhatár védett vagy nem védettfoglalkoztatóra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 6.

Eljárás keretösszeg "kimerítetlensége" esetén

Kérdés: 2006. év november-decemberében hét olyan tenderen vettünk részt – eredményesen –, ahol keretösszeget adtak meg szerződéses összegként azzal, hogy ą40 százalék lehet attól a (felhasználási) eltérés. A közbeszerzés értéke (a keretösszeg) 30 és 50 M Ft összeg között mozgott. Volt olyan kiírás, amelyben szerepelt az a kitétel is, miszerint az ajánlatkérő nem köteles a keretösszeg kimerítésére. A határozott idejű szerződések március-áprilisban lejártak, a "kimerített" összeg átlagosan 1 M Ft volt. Jogszerű-e az ismertetett eljárás, és hová fordulhat ebben az esetben az ajánlattevő – hiszen a végeredmény ismeretében feltehetően el sem indult volna a pályázaton? Az eljárás megfelel a közbeszerzés céljának, alapelveinek?
Részlet a válaszából: […] ...hirdetmény közzétételétől számított tizenötödiknapot; a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződés e törvénybe ütközőmódosítása vagy teljesítése esetében a szerződés módosításáról, illetőlegteljesítéséről szóló tájékoztatót...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 6.

Eljárás pontatlan adattartalmú felolvasólap esetében

Kérdés: Amennyiben hiba csúszik a bontásba, mert kiderül, hogy a felolvasólapon nem pontosan szerepelnek az adatok, milyen határidővel lehet javítani a jegyzőkönyvet?
Részlet a válaszából: […] ...az esetben semmiképpen sem jelent megoldást a jegyzőkönyvmódosítása. Az esetlegesen hibás összegzés javítása nem azonos a jegyzőkönyvmódosításával, amelyet egyébként a közbeszerzési törvény nem is tesz lehetővé.A felolvasólap hibájától függetlenül arra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 16.

Ügyvezetés "beszerzése" közbeszerzési eljárásban

Kérdés: 2006-ban módosították a gazdasági társaságokról szóló törvényt (Gt.). A módosításban kimondták, hogy gazdasági társaság ügyvezetését nem lehet munkaviszonyban ellátni, csak a Ptk. szerinti megbízási jogviszonyban. A törvényt a lejáró munkaszerződésekre és az új szerződésekre kell alkalmazni. A Gt. említett módosítása a közbeszerzési ajánlatkérők számára azt jelenti, hogy mindazok az ajánlatkérők, akik gazdasági társaság formában működnek, kénytelenek az ügyvezetést (igazgatóságot) közbeszerzési eljárás keretében "beszerezni" – tekintettel arra, hogy a Kbt. 29. §-ának (2) bekezdése szerinti kitétel így már nem áll fenn. Kérdésem: Lehetséges-e ebben a vonatkozásban valamely kivételi kör alkalmazása, és ha igen, melyik az, illetve az említett esetben van-e törvényi lehetőség hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás lefolytatására? Ha nem, szükségesnek és lehetségesnek látják-e a törvénymódosítást?
Részlet a válaszából: […] ...mindig akonkrétan megkötni tervezett szerződés tekintetében kell vizsgálni. Ugyanakkorúgy tudjuk, hogy a Gt. hivatkozott rendelkezésének módosítása érdekébenképviselői módosítási javaslat került benyújtásra a parlamenthez, amelyvisszaállítaná a módosítás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Elektronikus kommunikáció a közbeszerzésben

Kérdés: Az eredményhirdetés szabályainak módosulása jelentheti-e azt, hogy például egy kérdés-válasz folyamatot is le lehet bonyolítani e-mailen? Elfogadott-e a Kbt.-ben az elektronikus levél útján való kommunikáció?
Részlet a válaszából: […] ...ha az eredményhirdetést követően észleli, hogy a kihirdetetteredmény (eredménytelenség) törvénysértő volt, és a módosítás a törvénysértéstorvosolja. Az ajánlatkérő a módosított összegezés és eredmény(eredménytelenség)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Írásbeli összegzés egyszerű eljárásban

Kérdés: Mivel az egyszerű eljárásrendben nincs eredményhirdetés, ez azt jelenti, hogy a legújabb Kbt.-módosítás ezen eljárásrendet nem érinti? (Az összegezés megküldésének szabályaira gondolok.)
Részlet a válaszából: […] Tekintettel arra, hogy a 2006. évi CXXXV. törvény nemérintette az egyszerű közbeszerzési eljárásnak az ajánlatok elbírálására és azírásbeli összegzés készítésére vonatkozó rendelkezéseit – Kbt. 300. §-ának (4)bekezdése –, továbbá az egyszerű eljárásra nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Összegzés elektronikus úton történő megküldésének feltételei

Kérdés: Az összegzés elektronikus úton (e-mail) történő megküldésének van-e feltétele az elektronikus aláírás oldaláról (például bizonyítás)? Kiterjed-e ez a forma az iratok (kérdések) megküldésére is?
Részlet a válaszából: […] ...elektronikus úton való megküldésére vonatkozórendelkezéseket a 2006. évi CXXXV. törvény írta elő a Kbt. 96. és 118. §-ánakmódosításával, az erre vonatkozó rendelkezéseket 2007. január 1-jétől kellalkalmazni. Hogy mi minősül elektronikus úton megküldöttnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Eljárás a közbeszerzés tárgyának pontatlan meghatározása esetén

Kérdés: Az ajánlatkérő a dokumentációban nem határozta meg a keretösszeget és a beszerezni kívánt konkrét mennyiséget, csupán arra kért választ, hogy bizonyos termékekből bizonyos darabszám szállítása mennyibe kerül. A tendert megnyertük. A részünkre megküldött szerződésben (szerződéstervezetben) már szerepelt a keretösszeg, azzal a megjegyzéssel azonban, hogy az ajánlatkérő nem köteles elkölteni azt. Jogszerű az ismertetett eljárás? Ha nem, van-e az ajánlattevőknek jogorvoslati lehetőségük, és ha igen, akkor milyen irányban?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatot, majd aszerződéskötési időszakban ezt meg kívánta változtatni. Ez a felhívás, illetvea dokumentáció ajánlatkérő általi módosítását jelentené, amelyre viszont azajánlatok bontását követően már nincs lehetősége. A Kbt. 76. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 4.
1
87
88
89
110