Pénzintézet mint finanszírozó megítélése a közbeszerzésben

Kérdés: Eszközbeszerzés esetén az alábbi esetekben a pénzintézeti finanszírozó (lízing, tartós bérlet esetén) alvállalkozónak minősül-e vagy sem? Amennyiben közvetlenül az ajánlatkiírót finanszírozná? (Ez esetben milyen pénzügyi, fizetési garanciát tud nyújtani ajánlatkiíró?) Amennyiben az ajánlattevőt háttérben finanszírozza? A pályázat elnyerése esetén utólag elállhat-e a pénzintézet a finanszírozástól, és amennyiben igen, beléphet-e büntetlenül egy másik finanszírozó?
Részlet a válaszából: […] Mindez az adott beszerzési tárgy függvényében dönthető el.Ha hitelfelvételről van szó, úgy fővállalkozó, valamint alvállalkozó is lehet(több bank esetében). Ha gépjárműlízingről van szó, úgy alvállalkozó is lehet,de akár közös ajánlattevő is. Amennyiben az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 2.

Közbeszerzési referensi tevékenység szakmai feltételei

Kérdés: Milyen szakmai feltételek megléte mellett lehet valaki közbeszerzési referens? Van-e jelenleg olyan végzettség, amelynek birtokában a fenti tevékenység gyakorolható?
Részlet a válaszából: […] 2005. március 30-ától hatályos a 28/2003. OM rendeletnek aza melléklete (3. számú melléklet), amely a kérdésben felvetett problémáramegadja a választ. A rendelet utalt melléklete 6 tevékenységi csoportra bontvahatározza meg az egyes csoportokra vonatkozó szakmai követelményeket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.

Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. nem tiltja a referenciaigazolás nagyságrendhezkötését, tekintettel arra, hogy komolyabb beruházás vagy speciális beszerzésitárgy esetében elősegíti az ajánlattevők szűrését abból a szempontból, hogy azajánlattevő rendelkezik-e olyan mértékű referenciával, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

A 10/2005. Korm. rendelet hatálya

Kérdés: Intézményünk városi önkormányzati tulajdonban lévő kórház. Vonatkozik-e ránk a 10/2005. Korm. rendelet? Jogosultak vagyunk-e például textilt és üzemanyagot kiírni a központi beszerző szervezet nélkül? Folyamatban van egy nyílt eljárás a teljes anyaggazdálkodással kapcsolatban (papírok, papíráruk – például borítékok, iratrendezők; egészségügyi termékek – tűk, fecskendők), ha ez sikertelen lesz, és ha vonatkozik ránk a fent említett rendelet, akkor mit kell tennünk (OEP finanszírozásúak vagyunk)?
Részlet a válaszából: […] Tekintettel az OEP által finanszírozott intézményi jellegre,a 168/2004. Korm. rendelet 1. §-ának (2) bekezdése értelmében az egészségügyiszolgáltatásokhoz kapcsolódó, a központosított közbeszerzési rendszer hatályaalá tartozó közbeszerzéseik és beszerzéseik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Ajánlat módosításának lehetősége többfordulós eljárásban

Kérdés: Tárgyalásos eljárás során az ajánlatkérő ismerteti a tárgyalás főbb szabályait. Kiköthető-e az, hogy az egyes tárgyalási fordulók az ajánlat különböző részeire vonatkoznak, és adott részre vonatkozó tárgyalás befejeztével az ajánlat ezen része tovább nem módosítható a további fordulók során? Jogszerű-e az ajánlatkérő eljárása?
Részlet a válaszából: […] A tárgyalásos eljárás során az ajánlati kötöttség az utolsótárgyaláson áll be. [A Kbt. 127. §-ának (1) bekezdése szerint a tárgyalásoseljárásban nem érvényesül az ajánlattételi határidőknek a tárgyalásos eljárásokközös szabályaira vonatkozó fejezetben előírt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Kérelem hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenységre

Kérdés: Milyen szempontokat kell figyelembe venni a gyakorlatban a hivatalos közbeszerzési tanácsadói kérelem benyújtásakor?
Részlet a válaszából: […] A hivatalos közbeszerzési tanácsadóvá válás nem egyszerűenállam által elismert közbeszerzési tárgyú szakképesítés, ehhez megfelelőgyakorlatnak is társulnia kell – a 29/2004. IM rendelet szerint –, illetveképzés hiányában a megfelelő gyakorlat is elég, amennyiben azt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Autóbeszerzés beszámítással

Kérdés: Önkormányzat személygépkocsi vásárlására készül. A márkakereskedő a hat évvel ezelőtt vásárolt személygépkocsit beszámítja, így az értékesítési szerződés, illetve a számla összege nem haladja meg a nettó kétmillió forintot. Ilyen esetben kötelező-e közbeszerzési eljárást lefolytatni?
Részlet a válaszából: […] Nagyon érdekes, gyakorlati a kérdés. Amennyiben abeszámítandó személygépkocsi már 0-ra amortizált, akkor az önkormányzatkönyvelésében kvázi nincs értéke. Tehát beszámítása nem okoz veszteséget,azonban olcsóbban jut hozzá az új személygépkocsihoz. Ebben az esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Közbeszerzési eljárás külföldi teljesítési hely esetén

Kérdés: Ha a szolgáltatás teljesítési helye külföld (például edzőtábor), kell-e közbeszerzési eljárást kiírni EU-n belüli helyszínre, illetve EU-n kívüli helyszínre?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben több szolgáltatást kívánnak megrendelni, mertpéldául EU-n belüli és kívüli helyszínek is szóba jöhetnek a színvonalasfelkészülés érdekében, akkor a kritériumokat ennek megfelelően kellmeghatározni a nemzeti elbánás elvének tiszteletben tartása mellett....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 7.

Rendvédelmi, katonai célú beszerzések értéke

Kérdés: Hogyan kell meghatározni a beszerzés értékét a rendvédelmi célú beszerzések esetén?
Részlet a válaszából: […] A beszerzés értékét a védelem terén alapvető biztonságiérdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szántáruk esetén a 228/2004. Korm. rendelet előírásai alapján kell figyelembe venni(kormányrendelet 11-15. §-ai).Eszerint a beszerzés értékén a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 21.

Ajánlattételi határidő hosszabbítása, feltételek módosítása egyszerű eljárásban

Kérdés: Az egyszerű eljárás szabályozásánál a Kbt. 300. §-ának (6) bekezdése nem hivatkozik vissza a 75. § (1) bekezdésre (ajánlattételi határidő hosszabbításának lehetősége), valamint a 76. § (1) és (2) bekezdésre sem (feltételek módosítása, illetve a felhívás visszavonása). Ez azt jelenti, hogy egyszerű eljárásban a fenti rendelkezéseket nem lehet alkalmazni (ajánlattételi határidő hosszabbítása, feltételek módosítása, felhívás visszavonása)?
Részlet a válaszából: […] Az ajánlattételi határidőt az ajánlatkérő szabadon határozzameg, azonban az egyszerű eljárásban is érvényes az a rendelkezés, hogy azajánlattétel számára annyi időt kell hagyni, amennyi elegendő a megfelelőajánlattételhez.A Kbt. 74. §-ának (4) bekezdése és a 75....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.
1
40
41
42
45