Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. nem tiltja a referenciaigazolás nagyságrendhezkötését, tekintettel arra, hogy komolyabb beruházás vagy speciális beszerzésitárgy esetében elősegíti az ajánlattevők szűrését abból a szempontból, hogy azajánlattevő rendelkezik-e olyan mértékű referenciával, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

A 10/2005. Korm. rendelet hatálya

Kérdés: Intézményünk városi önkormányzati tulajdonban lévő kórház. Vonatkozik-e ránk a 10/2005. Korm. rendelet? Jogosultak vagyunk-e például textilt és üzemanyagot kiírni a központi beszerző szervezet nélkül? Folyamatban van egy nyílt eljárás a teljes anyaggazdálkodással kapcsolatban (papírok, papíráruk – például borítékok, iratrendezők; egészségügyi termékek – tűk, fecskendők), ha ez sikertelen lesz, és ha vonatkozik ránk a fent említett rendelet, akkor mit kell tennünk (OEP finanszírozásúak vagyunk)?
Részlet a válaszából: […] Tekintettel az OEP által finanszírozott intézményi jellegre,a 168/2004. Korm. rendelet 1. §-ának (2) bekezdése értelmében az egészségügyiszolgáltatásokhoz kapcsolódó, a központosított közbeszerzési rendszer hatályaalá tartozó közbeszerzéseik és beszerzéseik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Ajánlat módosításának lehetősége többfordulós eljárásban

Kérdés: Tárgyalásos eljárás során az ajánlatkérő ismerteti a tárgyalás főbb szabályait. Kiköthető-e az, hogy az egyes tárgyalási fordulók az ajánlat különböző részeire vonatkoznak, és adott részre vonatkozó tárgyalás befejeztével az ajánlat ezen része tovább nem módosítható a további fordulók során? Jogszerű-e az ajánlatkérő eljárása?
Részlet a válaszából: […] A tárgyalásos eljárás során az ajánlati kötöttség az utolsótárgyaláson áll be. [A Kbt. 127. §-ának (1) bekezdése szerint a tárgyalásoseljárásban nem érvényesül az ajánlattételi határidőknek a tárgyalásos eljárásokközös szabályaira vonatkozó fejezetben előírt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Kérelem hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenységre

Kérdés: Milyen szempontokat kell figyelembe venni a gyakorlatban a hivatalos közbeszerzési tanácsadói kérelem benyújtásakor?
Részlet a válaszából: […] A hivatalos közbeszerzési tanácsadóvá válás nem egyszerűenállam által elismert közbeszerzési tárgyú szakképesítés, ehhez megfelelőgyakorlatnak is társulnia kell – a 29/2004. IM rendelet szerint –, illetveképzés hiányában a megfelelő gyakorlat is elég, amennyiben azt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Autóbeszerzés beszámítással

Kérdés: Önkormányzat személygépkocsi vásárlására készül. A márkakereskedő a hat évvel ezelőtt vásárolt személygépkocsit beszámítja, így az értékesítési szerződés, illetve a számla összege nem haladja meg a nettó kétmillió forintot. Ilyen esetben kötelező-e közbeszerzési eljárást lefolytatni?
Részlet a válaszából: […] Nagyon érdekes, gyakorlati a kérdés. Amennyiben abeszámítandó személygépkocsi már 0-ra amortizált, akkor az önkormányzatkönyvelésében kvázi nincs értéke. Tehát beszámítása nem okoz veszteséget,azonban olcsóbban jut hozzá az új személygépkocsihoz. Ebben az esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Közbeszerzési eljárás külföldi teljesítési hely esetén

Kérdés: Ha a szolgáltatás teljesítési helye külföld (például edzőtábor), kell-e közbeszerzési eljárást kiírni EU-n belüli helyszínre, illetve EU-n kívüli helyszínre?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben több szolgáltatást kívánnak megrendelni, mertpéldául EU-n belüli és kívüli helyszínek is szóba jöhetnek a színvonalasfelkészülés érdekében, akkor a kritériumokat ennek megfelelően kellmeghatározni a nemzeti elbánás elvének tiszteletben tartása mellett....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 7.

Rendvédelmi, katonai célú beszerzések értéke

Kérdés: Hogyan kell meghatározni a beszerzés értékét a rendvédelmi célú beszerzések esetén?
Részlet a válaszából: […] A beszerzés értékét a védelem terén alapvető biztonságiérdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szántáruk esetén a 228/2004. Korm. rendelet előírásai alapján kell figyelembe venni(kormányrendelet 11-15. §-ai).Eszerint a beszerzés értékén a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 21.

Ajánlattételi határidő hosszabbítása, feltételek módosítása egyszerű eljárásban

Kérdés: Az egyszerű eljárás szabályozásánál a Kbt. 300. §-ának (6) bekezdése nem hivatkozik vissza a 75. § (1) bekezdésre (ajánlattételi határidő hosszabbításának lehetősége), valamint a 76. § (1) és (2) bekezdésre sem (feltételek módosítása, illetve a felhívás visszavonása). Ez azt jelenti, hogy egyszerű eljárásban a fenti rendelkezéseket nem lehet alkalmazni (ajánlattételi határidő hosszabbítása, feltételek módosítása, felhívás visszavonása)?
Részlet a válaszából: […] Az ajánlattételi határidőt az ajánlatkérő szabadon határozzameg, azonban az egyszerű eljárásban is érvényes az a rendelkezés, hogy azajánlattétel számára annyi időt kell hagyni, amennyi elegendő a megfelelőajánlattételhez.A Kbt. 74. §-ának (4) bekezdése és a 75....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.

Beszerzési tárgyak kapcsolata az egybeszámítási szabály esetén

Kérdés: Az egybeszámítási szabály alkalmazása, különös tekintettel a Kbt. 299. §-ában rögzített, ún. kis értékű közbeszerzési eljárásokra, csak a felhasználási cél vagy a cikkek közötti logikai kapcsolat vagy mindkettő szempontjából döntő-e? Várható-e a jelenlegi alacsonynak tetsző értékhatár megemelése?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 40. § (2) bekezdésének c) pontja értelmében mind azazonos vagy hasonló felhasználás, mind pedig az egymással összefüggőfelhasználás döntő az eljárás fajtájának kiválasztásakor. Természetesen a c)pont mellett együttesen teljesülnie kell az a) pontnak is, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.

Önkormányzati tulajdonú társaság mint generálkivitelező

Kérdés: Önkormányzat által alapított részvénytársaság banki hitelfelvételből lakásépítésre vállalkozik, mint generálkivitelező, a beruházás teljes költségét hitelből fedezi. A kivitelezésbe bevonni kívánt alvállalkozói feladatokra kötelező-e a közbeszerzési eljárás kiírása akkor, ha a részvénytársaság 100 százalékban önkormányzati tulajdonú?
Részlet a válaszából: […] Tekintettel arra, hogy a Kbt. 22. § (1) bekezdésének j)pontja értelmében a részvénytársaságot az önkormányzat alaptevékenységeellátására hozta létre, és felette meghatározó befolyást gyakorol, így -függetlenül a hitel forrásától – a kérdésben szereplő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.
1
40
41
42
45