Rendelet hatályon kívül helyezésével kapcsolatos kérdések

Kérdés: Hatályon kívül helyezték a 218/2011. kormányrendeletet. Mikorra várható helyette új? Mi lesz a sorsa addig az ilyen tárgyú beszerzéseknek? Ha a korábbi rendelet szerint a jegyzéken szerepelünk, az új törvény hozhat-e annak feltételeiben változást? Mi a helyzet a rendelet alapján megkötött, folyamatban lévő szerződésekkel?
Részlet a válaszából: […] ...hatályon kívül helyezéssel egy időben zajlik az új kormányrendelet előkészítése, mely összhangban lesz a 2009/81/EK irányelvvel (2009. július 13.) a honvédelem és biztonság területén egyes építési beruházásra, árubeszerzésre és szolgáltatásnyújtásra irányuló...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 14.

Ajánlati felhívás jegyzéken nem szereplő társaságnak

Kérdés: A nemzetbiztonsági jellegű közbeszerzések esetén küldhető-e olyan társaságnak felhívás ajánlattételre, amely nem szerepel a jegyzéken?
Részlet a válaszából: […] ...igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. kormányrendelet vonatkozik.A rendeletet ugyanakkor 2014. november 7-én hatályon kívül helyezte a 276/2014. Korm. rendelet.A hatályon kívül helyező rendelet 4. §-a szerint– a rendelet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 14.

Dokumentáció kezelésének ellenőrzése "nemzetbiztonsági" tárgyú beszerzéseknél

Kérdés: A 218/2011. kormányrendelet szerinti eljárásban ellenőrizheti-e az ajánlatkérő, hogy a dokumentációt a rendeletben foglaltaknak megfelelően kezelik-e az ajánlattevők?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 218/2011. kormányrendelet ugyan már nincs hatályban, de tartalmilag fontos, hiszen szabályai várhatóan meghatározzák a következő hatályba lépő kormányrendelet főbb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 14.

Ajánlatkérőnek minősülő szervezet mint ajánlattevő

Kérdés: Ajánlatkérőnek minősülő szervezet ajánlattevőként indul egy közbeszerzési eljárásban. A jogszabályi előírások alapján köteles-e ebben az esetben a nyertesség esetén igénybe venni kívánt (értékhatár feletti) alvállalkozókat maga is közbeszerzési eljárással kiválasztani? Gyakorlati lehetőség erre (például időbeli korlátok miatt) nyilván nincs, de szabályos-e ebben az esetben, ha az alvállalkozóval közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül köt szerződést? Azaz "kiváltja"-e az eredeti közbeszerzési eljárás az ajánlattevőként fellépő ajánlatkérőnek minősülő szervezet saját eljárását?
Részlet a válaszából: […] ...Nincs tehát olyan kivételi lehetőség, mely mentesítené közbeszerzési ajánlattétel esetében az ajánlatkérőt a közbeszerzési törvény hatálya alól. Az ún. feltételes eljárást ugyanakkor nem alkalmazhatja, hiszen nem pályázat során elnyert támogatásról,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 10.

Érvénytelenné nyilvánítást megelőző hiánypótlási felhívás

Kérdés: Az ajánlattevő nem tett teljes körű ajánlatot, így – mivel ez nem pótolható – nem tekinthető érvényesnek az ajánlata. Ezenkívül más hiányosságokat is tartalmaz az ajánlat. Érvénytelenné nyilváníthatom-e az ajánlatát a nem pótolható hiányosságok miatt, vagy a többi hiányosság pótlására fel kell hívnom az ajánlattevőt? (Emellett az ajánlatkérő a 46/2011. kormányrendelet hatálya alá tartozik, vagyis a döntéseit a Miniszterelnökségnek kell jóváhagynia – erre 15 napja van –, csak ezután lehet eredményt hirdetni, aminek része az érvénytelenségre vonatkozó döntés is.)
Részlet a válaszából: […] Mivel az ajánlat érvénytelen, mely érvénytelenséget az ajánlattevő nem tudja hiánypótlás keretében reparálni, így a hiánypótlástól eltekinthet az ajánlatkérő. Az érvénytelenség indoka ebben az esetben az alábbi lesz.Az ajánlat vagy a részvételi jelentkezés érvénytelen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 10.

Közszolgáltatók keretmegállapodása

Kérdés: A Kbt. 110. §-a kifejezetten kimondja (és a törvény miniszteri indokolása megerősíti), hogy a keretmegállapodás alapján kötendő szerződések időtartama (időbeli hatálya) nem haladhatja meg magának a keretmegállapodásnak az időtartamát. Ebből az következik, hogy a keretmegállapodás alapján megkötendő (konkrét) szerződés teljesítésének még a keretmegállapodás időtartamán belül meg kell történnie. Azonban a közszolgáltatók közbeszerzéseire vonatkozó 289/2011. Korm. rendelet 14. §-ának (1) bekezdése szerint közszolgáltatói keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárás során nem alkalmazandók a Kbt. 108-110. §-ai. Ebből tehát az következik, hogy jogszerűen járnak el a felek, amikor a keretmegállapodás időtartamán belül kötik meg a konkrét közbeszerzés megvalósítása céljából az eseti szerződést, de annak a teljesítése már túlnyúlik a keretmegállapodás időtartamán?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben jelzett, a Kbt. 110. §-a szerinti szabályt annak eldöntéséhez, hogy a keretmegállapodás alapján kötött egyedi szerződés hatálya túlléphet-e a keretmegállapodás hatályán. Mivel a keretmegállapodás a teljesítésre is irányadó, hiszen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 10.

Beszerzési ár igazolása központosított közbeszerzésnél

Kérdés: A 168/2004. kormányrendelet 7. § (1) bekezdésének d) pontjával kapcsolatban kérdezem, hogy ennek a rendelkezésnek a gyakorlati alkalmazása hogyan értendő, tekintettel arra, hogy a kiemelt termékek esetében az ott levő áraknál az esetek többségében mindig lehetne olcsóbbat találni ugyanabban a kategóriában és minőségben. Hogyan élhet az ajánlatkérő jogszerűen a jogszabályban biztosított lehetőségével, ha kötelezően a rendelet hatálya alá tartozó intézmény?
Részlet a válaszából: […] ...fenntartáshoz szükséges kiemelt termékbeszerzés megvalósítása előre nem látható okból rendkívül sürgőssé válik, és a hatályos keretszerződés vagy keretmegállapodás alapján a közbeszerzés határidőre nem lenne megvalósítható;– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 10.

Mennyiségi paraméterek megadásának kötelezettsége

Kérdés: Az ajánlatkérő olyan szerződést szeretne kötni árubeszerzésre, amelyben nem tudja előre megjelölni, hogy pontosan milyen mennyiségű árura lesz szüksége a szerződés hatálya alatt, vagy­is az eljárásban a mennyiségeket csak tájékoztató jelleggel, az összehasonlíthatóság kedvéért adja meg. Az ilyen keretszerződés megkötésére irányuló eljárás csak a keretmegállapodásos eljárás lehet, vagy más (nyílt, meghívásos vagy tárgyalásos) eljárásban is kiválaszthatjuk a nyertest? Ha nyílt, meghívásos vagy tárgyalásos eljárás eredményeként is köthető keretszerződés, miben különbözik ez a Kbt. 110. § (3) bekezdésének a) pontjától?
Részlet a válaszából: […] Az ajánlatkérőnek szükséges megadnia a mennyiségi paramétereket, ettől nem tekinthet el. Tekintettel a fennálló bizonytalanságra, ezt elsősorban keretmegállapodásos eljárás keretében teheti meg. Ez biztosítja, hogy változó igényei szerint újraversenyeztessen, vagy egy nyertes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 12.

Eredményhirdetés mellőzése

Kérdés: Megteheti az ajánlatkérő, hogy nem tart eredményhirdetést?
Részlet a válaszából: […] ...írásban kell tájékoztatnia az eljárás eredményéről az ajánlattevőket (a szóbeli eredményhirdetés jogintézményét a jelenleg hatályos Kbt. szüntette meg, 2012. január 1-jével). Az írásos tájékoztatás az ajánlatokról készített írásbeli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 12.

Üzleti titokká minősítés határai

Kérdés: Lehetséges-e, hogy egy ajánlattevő árubeszerzés (élelmiszer-beszerzés) során az ajánlat részét képező "ártáblát" (véleményem szerint nem árazott költségvetés) üzleti titokká minősítve, kérje annak zártan történő kezelését? (Az "ártábla" pusztán termékneveket, mennyiséget és egységárat tartalmaz, tehát véleményem szerint üzleti titoknak ezen adatok semmiképp sem minősíthetők.)
Részlet a válaszából: […] ...hozatalát, amely a 71. § szerinti értékelési szempont alapján értékelésre kerül, de az ezek alapjául szolgáló – a (3) bekezdés hatálya alá nem tartozó – részinformációk, alapadatok (így különösen az árazott költségvetés) nyilvánosságra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. október 8.
1
58
59
60
149