A Kbt. alapelveibe ütköző kiírás

Kérdés: Nemzeti értékhatárt el nem érő pályázat esetén lehetséges-e az, hogy a kiíró csak három jelentkezőt kér fel ajánlatadásra? Kérdésem, hogy az esélyegyenlőség és a verseny tisztaságát sérti-e az, ha egy negyedik cég tudomást szerez a kiírásról, de nem engedik ajánlatot tenni, mondván, hogy a kötelező három pályázó már megvan? [Mondanom sem kell, hogy a kiválasztott három jelölt alkalmasságát senki sem vizsgálja, így lehetséges 70 M Ft-ig bármit kiírni (építési beruházás), és odaadni a kiválasztott cégnek egy kis ügyeskedéssel.]
Részlet a válaszából: […] A nemzeti értékhatárt el nem érő értékű közbeszerzésekre aKbt. Negyedik része vonatkozik, azaz egyszerű eljárást kell a beszerzésrelefolytatni. Ha a beszerzés értéke nem éri el a nemzeti értékhatár felét, akkoraz egyszerű eljárást le lehet folytatni három ajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 16.

Eljárás "személyre szabott" kiírás esetén

Kérdés: Mi a teendő akkor, ha az ajánlatkérő olyan kizárási okot fogalmaz meg a kiírásban, amelyből egyértelműen látható, hogy az adott közbeszerzési eljárás konkrét, előre meghatározott ajánlattevőre lett kiírva?
Részlet a válaszából: […] ...és egyenlő bánásmódot kell biztosítania azajánlattevők számára.Amennyiben az ajánlatkérő az ún. "személyre szabott"kiírással a fenti követelményeknek nem tesz eleget, magatartásával megsérti aközbeszerzési törvény kötelező szabályait.A Kbt. 316...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Szubjektív bírálat, szakértők a bírálati eljárásban

Kérdés: A hatályos szabályozás szerint van-e lehetőség ún. szubjektív bírálatra? Igénybe vehetők-e a bírálat során független szakértők?
Részlet a válaszából: […] ...azzal, hogy a bírálóbizottságtagjai kizárólag a pályázóktól független természetes személyek lehetnek.Amennyiben a tervpályázati kiírásban a pályázókkal(jelentkezőkkel) szemben szakmai követelményeket, képzettséget határozott meg akiíró, úgy legalább...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Felelősség az eljárás dokumentálásáért, a dokumentáció megőrzéséért közös tender esetében

Kérdés: Ki a felelős az eljárás dokumentálásáért, valamint a dokumentáció megőrzéséért abban az esetben, ha több (például 10-15) ajánlatkérő közös tenderét egy megbízott szervezet vagy személy bonyolítja le? Mi az elfogadható gyakorlat ebben a kérdésben?
Részlet a válaszából: […] Minden esetben az ajánlatkérő felelőssége a közbeszerzésiiratok megőrzése, akkor is, ha megbízott cég folytatja le a közbeszerzésieljárást. Ilyen esetben azonban célszerű a megbízott szervezettel kötöttszerződésben (több ajánlatkérő esetén szerződésekben) arról...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.

Helyettesíthetőség, adatcsere hiánypótlási eljárásban

Kérdés: Az ajánlati felhívásban alkalmasságot kizáró okként van előírva, hogy a munkát irányító személy felsőfokú végzettséggel rendelkezzen. Az ajánlattevő középfokú végzettségű személyt nevez meg. Hiánypótlás keretében a középfokú végzettségű személy helyett más, felsőfokú végzettségű személyt megnevezhet-e az ajánlattevő? A hiánypótlási felhívásban ezt közölheti-e ajánlatkérő?
Részlet a válaszából: […] ...fel kell hívniaaz ajánlattevő figyelmét a jelzett alkalmatlansági körülményre és arra, hogymilyen feltételek esetén fog megfelelni a kiírásnak. Az ajánlattevőnek pediglehetősége van arra, hogy az eredeti ajánlatban megjelölt személy helyett más,az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Pályáztatási kötelezettség fennállása

Kérdés: Karbantartási anyagok tárgyában sikertelen egyszerű, közzététel nélküli eljárást folytattunk le két alkalommal. Anyagcsoportokra kértünk részajánlatokat a közelben lévő valamennyi nagy barkácsáruháztól és kiskereskedőktől egyaránt. Atervezett beszerzési költség éves szinten 4-5 millió forint, az összes karbantartási anyagra. Az első sikertelen pályázat után megkérdeztük az érintetteket, hogy miért nem pályáztak? Kiderült, hogy nem forgalmazzák teljeskörűen az egy-egy anyagcsoportba tartozó termékeket, s tekintettel az általunk felhasznált "csekély" mennyiségre, nem is kívánnak vele foglalkozni. Továbbá a pályázat elkészítésével járó többletmunka s siker esetén a forgalomnövekedés nem áll arányban egymással. Feltételezem, azt javasolják, hirdessük meg a Közbeszerzési Értesítőben beszerzési igényünket. Ezt meg is tesszük, ám mivel a teljesítésben csak olyan pályázók vehetnek részt, akik kb. 10 km-en belül elérhetők – hiszen a karbantartásianyag-igény többsége sürgős beszerzéseket tesz szükségessé, s nem tudjuk vállalni a nagy távolsággal járó többletköltségeket, sem időben, sem szállítási kapacitásban – mi a helyzet, ha nem tudunk többszöri pályázatkiírás esetén sem sikeres eljárást lebonyolítani, meddig kell pályázni?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben az összes karbantartási anyagra változatlanul egyszerződést akarnak kötni, és ennek becsült (tervezett) értéke éves szinten 4-5millió forint, akkor a közbeszerzési kötelezettség fennáll mindaddig, amígeredményes nem lesz az eljárásuk, és szerződést nem tudnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Jogászi jelenlét a közbeszerzési eljárásokban

Kérdés: A közbeszerzési eljárás során kell-e, szükséges-e jogásznak ellenjegyeznie minden jegyzőkönyvet (például bontási vagy tárgyalási jegyzőkönyv), egyáltalán szükséges-e bontásnál vagy tárgyalásnál jogászi jelenlét?
Részlet a válaszából: […] ...szerint végzi munkáját, megbízása afelkéréstől a zárójelentés aláírásáig tart. Különmegállapodás alapján abírálóbizottság a kiírást elkészítheti, illetve tagjai a kiírás elkészítésébenrészt vehetnek.A bírálóbizottság résztvevői: – az elnök...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Intézményi szolgáltatások ellátása intézményen kívüli szervezet által

Kérdés: Intézményi szolgáltatásokat közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül mely esetben (esetekben) láthat el ún. intézményen kívüli szervezet? Milyen szabályokat kell alkalmazni ebben az esetben az eljárásra?
Részlet a válaszából: […] A kérdésre a választ az 1993. évi III. törvényben találjukmeg.A törvény 122/C §-ának (1) bekezdése alapján, ha a szerződésselérintett szolgáltatás ellenértéke nem éri el a közbeszerzési értékhatárt, akkoraz állami fenntartónak lehetősége van arra, hogy pályázatot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 3.

Alternatív ajánlattétel lehetősége kiírás hiányában

Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha hirdetmény nélküli egyszerű közbeszerzési eljárás során az ajánlatkérő az ajánlattételi felhívásban nem tért ki az alternatív ajánlattétel lehetőségére és az ajánlattevő több ajánlatot is benyújtott? Érvénytelennek kell-e ilyen esetben tekinteni az ajánlatokat?
Részlet a válaszából: […] Eltekintve attól, hogy a felhívás hiányossága okán azeljárás megtámadható, érvénytelenné kell nyilvánítani az ajánlatokat. A törvényugyanis nem csupán azt írja elő, hogy az alternatív ajánlattétel lehetőségét azajánlatkérő lehetővé teheti, hanem az 51. § (3)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 3.

Közös kiírás, több megrendelő egy szerződésben

Kérdés: A Kbt. alapján van-e lehetőség arra, hogy egy közbeszerzési eljárást kettő vagy több ajánlatkérő közösen írjon ki, bonyolítson le, és így az eljárás nyertesével megkötendő szerződésben több megrendelő szerepeljen?
Részlet a válaszából: […] ...gyakorlata (év eleje óta) megengedi több ajánlatkérő együttesfellépését. Ez azonban igényli, hogy a közös kiírásban szereplők közbeszerzésiszabályzataikat is kiegészítsék erre az esetre. Sajnálatos módon, a törvény nemad választ arra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 3.
1
30
31
32
39