Ajánlatkérő által előírt követelmény minősítése

Kérdés: A bírálati részszempontra tett előírás (nevezetesen hogy egész számmal kell azt megadni) az ajánlatkérő által előírt formai követelménynek minősül-e? Ilyen esetben nem lehetne érvényteleníteni az ajánlatot a Kbt. 74. § (1) bekezdés e) pont második fordulata alapján?
Részlet a válaszából: […] ...készít, azaz nem harmadik fél referenciaigazolását nyújtja be, mindez olyan tartalmi hiányosságnak tekinthető, melynek hiánya a 310/2011. kormányrendelet 16. §-ának megsértését eredményezi. Azaz a nem hiánypótolt referenciaigazolás saját igazolással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. augusztus 13.

Referenciakövetelmények előírásának korlátja

Kérdés: Kérhet-e az ajánlatkérő a felhívás feladását megelőző öt évre visszamenőlegesen referenciát?
Részlet a válaszából: […] ...az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 310/2011. kormányrendelet tartalmazza.A kormányrendelet értelmében kiindulópontnak a felhívás feladásának vagy megküldésének időpontja számít....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 9.

46/2011. Korm. rendelet hatálya alatti ajánlatkérő döntési jogköre

Kérdés: Ha az ajánlatkérő a 46/2011. Korm. rendelet hatálya alá tartozik, ki dönt a Kbt. 77. §-ának (1) bekezdése szerint: az ajánlatkérő kötelezettségvállalója, vagy az NFM? Az ajánlatok bírálata során az ajánlatkérő észleli, hogy az egyik ajánlattevőt ki kell zárnia olyan okok miatt, amelyek nem hiánypótoltathatók, vagy az ajánlattevő nem tudta pótolni azokat. A kizárásról való értesítéssel meg kell-e várnom az NFM jóváhagyását, és az összegezésben kell kihirdetnem a kizárást, vagy köteles vagyok 3 munkanapon belül értesíteni az ajánlattevőket?
Részlet a válaszából: […] ...a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló 46/2011. Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és a beszerzés a kormányrendelet 4. § (1), (2) és (5) bekezdésének hatálya alá tartozik, akkor az előzetes megküldés az ajánlatkérő felelőssége...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 9.

Referencia igazolása alvállalkozóval

Kérdés: Referencia igazolható alvállalkozó igénybe­vétele útján?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmasság igazolása körében hangsúlyos kérdés az ajánlattevő korábbi referenciájának bemutatása. A 310/2011. kormányrendelet 15-17. §-ai szerint mindegyik beszerzési tárgy körében lehet referenciaelvárást megfogalmazni. Áru- és szolgáltatásbeszerzés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 18.

E-mailen történő kommunikáció kizárása kiegészítő tájékoztatásnál

Kérdés: Az ajánlatkérő a kiegészítő tájékoztatás iránti igényt levélben vagy telefaxon kéri. Jogszerű az e-mail általi kommunikáció kizárása?
Részlet a válaszából: […] ...elektronikusan gyakorolható eljárási cselekmények szabályairól, valamint az elektronikus árlejtés alkalmazásáról szóló 257/2007. kormányrendelet 3. §-ában rögzíti azt, hogy az információcsere során biztosítani kell a dokumentumok letagadhatatlanságát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 18.

Ajánlati kötöttség árlejtés során nem módosított ajánlat esetén

Kérdés: Hogyan alakul az ajánlati kötöttség abban az esetben, ha az ajánlattevő az árlejtés során nem módosítja az árlejtés alapját képező ajánlatát?
Részlet a válaszából: […] ...papíralapú ajánlatban foglaltak érvényességére, melyre az ajánlati kötöttség hasonlóképpen beáll. Ez erősíti meg a 257/2007. kormányrendelet alábbi, 22. §-a.Amennyiben az ajánlattevő az elektronikus árlejtés során nem tesz ajánlatot, ajánlati kötöttsége...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 18.

Ajánlatkérő általi dokumentum-küldés igazolása

Kérdés: Milyen módon kell az ajánlatkérőnek igazolnia, hogy megküldte az ajánlattevők részére a Kbt.-szerinti dokumentumokat? Elegendő, ha csak magát a megküldést igazolja – például e-mail vagy telefax igénybevétele esetén?
Részlet a válaszából: […] ...teszi szükségessé a szabályozás annak érdekében, hogy a küldés és annak nem változó tartalma igazolható legyen.A 257/2007. kormányrendelet 3. §-a két feltétel biztosítását teszi szükségessé, a megváltoztathatatlanságot és a letagadhatatlanságot....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 18.

Referencia alapját képező szerződések

Kérdés: Referenciaként csak olyan munka nyújtható be, melyet közbeszerzési szerződés alapján végzett el az ajánlattevő? Vagy lehetőség van arra, hogy egy "civil" partner adjon referenciát a közbeszerzési eljáráshoz?
Részlet a válaszából: […] ...műszaki-szakmai alkalmasság körében előírt referenciaelvárásra vonatkozó tartalmi feltételeket a 310/2011. kormányrendelet határozza meg. Árubeszerzés esetén ez a közbeszerzést megelőző 3 év legjelentősebb szállításainak, építési beruházás esetén a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 18.

Referenciaigazolás megfelelősége

Kérdés: Az ajánlatkérő előírta az előző három évben teljesített (befejezett teljesítéssel), összesen 2 darab, egyenként legalább 12 hónapra szóló, egyenként egy településen belüli, egyenként legalább nettó 15 000 m2 területre vonatkozó referenciaigazolást. Elfogadható-e 2 darab referenciaigazolásnak, ha az ajánlattevő a 2 darab referencia­igazolást ugyanarra az objektumra nyújtotta be, csak külön-külön az egymást követő évre vonatkozóan?
Részlet a válaszából: […] ...referenciaigazolás feltételei, elfogadhatósága kapcsán az ajánlatkérő feltételrendszere mellett a 310/2011. kormányrendeletnek a műszaki-szakmai alkalmasság igazolására vonatkozóan előírt rendelkezéseit is figyelembe kell venni. Tekintettel arra, hogy a kérdésből...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 7.

SZÉP kártya beszerzésének közbeszerzés-kötelezettsége

Kérdés: Széchenyi Pihenőkártyával kapcsolatban lenne kérdésem. Több helyütt (Közbeszerzési Levelek, Közbeszerzési Szemle) is olvastam, hogy az 55/2011. kormányrendelet szerint a SZÉP kártya beszerzése nem közbeszerzés-köteles, mivel nem visszterhes a szerződés. Feltehetőleg a rendelet 10. §-a alapján következtetnek erre. A KÉ-ben SZÉP kártyával kapcsolatos felhívást nem találtam, mi meghaladjuk a közbeszerzési értékhatárt e tárgyban, és három bank is tudja nyújtani ezt a szolgáltatást számunkra. Mi az álláspontjuk a SZÉP kártyával kapcsolatban, kell-e rá közbeszerzési eljárást lefolytatni, vagy a hivatkozott kormányrendelet 10. §-a alapján kivédhető, hogy nem közbeszerzés-köteles? (A banknak átutaljuk előre az összeget, és ő feltölti a számlákra.) De ha mégis le kellene folytatnunk, milyen bírálati szempontok lehetnek? A kártyákra, számlákra utalandó összeg ugyanannyi minden esetben, maximum az elfogadóhelyek száma változhat, itt nincs előteljesítés, kötbér stb., mivel mi utalunk, és utána él a feltöltött számla, tehát elég életidegen lenne a közbeszerzés, mégis 3 bank is tudja nyújtani a szolgáltatást. Vagy ezt az esetet a Kbt. 120. §-ának k) pontja alapján lehet kivételnek tekinteni, mint pénzforgalmi szolgáltatást?
Részlet a válaszából: […] ...hivatkozott kormányrendelet 2. §-a szerint a Széc­henyi Pihenő Kártya nem más, mint egy elektronikus utalványkártya, amelyet bank bocsát ki. A kormányrendelet 10. §-a rendelkezik az ezzel kapcsolatban megfizetendő költségekről az alábbiak szerint:– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 7.
1
35
36
37
63