Igazolási-nyilatkozattételi kötelezettség külföldi bankszámla esetén

Kérdés: Külföldi bankszámlaszámot pénzügyes kollégáim szerint sem a cégbírósághoz, sem az APEH-hoz nem kell bejelenteni. Amennyiben a pénzügyi alkalmasságot pénzintézeti igazolással kell alátámasztani, a külföldi bankszámlaszámokat (pénzforgalmi számlákat) fel kell-e tüntetnünk a bankszámlaszámainkról szóló nyilatkozatunkon, és be kell-e hozzá szereznünk a külföldi pénzintézet igazolását?
Részlet a válaszából: […] ...hirdetmények általában úgy szólnak,hogy valamennyi bankszámláról nyilatkozni kell, és a banktól igazolástbemutatni. Ugyanakkor a külföldi bank nem kell, hogy acégnyilvántartásban szerepeljen, hiszen adatot az OCCR csak a banktól fogad el,ajánlattevőtől nem,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Ajánlattevői kör meghatározása a kiírásban

Kérdés: Meg kell-e határozni a kiírásban, hogy ki nyújthat be ajánlatot?
Részlet a válaszából: […] ...vagy személyes jogaszerint jogképes szervezet, aki, illetőleg amely a közbeszerzési eljárásbanajánlatot tesz; ajánlattevőnek minősül a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországifióktelepe is.Az ajánlattevők lehatárolására nincs tehát szükség, mert azta Kbt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Nemzetbiztonsági feltételeknek előzetesen megfelelt ajánlattevő

Kérdés: Milyen eljárás eredményeként lehet felkerülni a nemzetbiztonsági feltételeknek előzetesen megfelelt ajánlattevők jegyzékére? Mi ennek a költsége, és mi a felkerülés haszna?
Részlet a válaszából: […] ...miniszter feladatkörébe ésaz állami protokoll körébe tartozó nemzetközi rendezvény megszervezéséhez éslebonyolításához,– a külföldi államok és nemzetközi szervezetek képviselőinekmagyarországi programjához,– az állami vezetők külföldi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Külföldiek nyilatkozata kizáró okok igazolásáról

Kérdés: A nem magyarországi letelepedésű ajánlattevőknek miért kell nyilatkozniuk arról, hogy a kizáró okokat milyen dokumentumokkal kell igazolniuk, és azokat ki bocsátja ki? Ilyen rendelkezés nincs a Kbt.-ben, és az interneten mindez megtalálható. Nem esélyegyenlőtlen ez, ha a magyar ajánlattevőktől ezt nem kérik?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatok, a kizáró okokkal kapcsolatosigazolásokat egyformán meg tudják tenni az ajánlattevők, s a nyilatkozattalhozzák olyan helyzetbe a külföldi letelepedésű ajánlattevőt is, hogy azajánlatkérő egyformán tudja kezelni kizáró oki igazolásait. Véleményünk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.

Külföldi ajánlattevő esetében az Art. 36/A. § (6) bekezdésének érvényesülése

Kérdés: Külföldi nyertes ajánlattevő, hogyan teljesíti az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ának (6) bekezdése szerinti kötelezettségét 200 000 forint feletti kifizetés esetén?
Részlet a válaszából: […] ...nyertes ajánlattevő vonatkozásában is alkalmazni kell– Art. 36/A. §-ának (6) bekezdése.A Kbt. – értelemszerűen – nem zárja ki a külföldieket ahazánkban kiírt közbeszerzési eljárások alanyi köréből – 1. § (3) bekezdés –,továbbá a törvény 60....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Nemzetközi esélyegyenlőtlenség

Kérdés: Cégünk kulturális járulék fizetésére kötelezett, így a külföldi ajánlattevőkkel szemben eleve versenyhátrányból indulunk. Van-e jogszerű lehetőség arra, hogy azonos helyzetbe kerülhessünk a hazai közbeszerzési pályázatokon, ami úgy véljük, a kiélezett versenyben jogos igényünk lenne? Például Magyarországon 1 százalék mértékű kulturális járulék fizetendő az 1993. évi XXIII. törvény 5. §-a szerint. Így – mint magyar cégnek – nekünk be kell fizetni az árbevétel után az 1 százalékot. Azonban egy külföldi cégnek ezt természetesen nem kell befizetnie a magyar államnak, hanem ebben az esetben magának az ajánlatkérőnek kell ezt megfizetnie. Tehát az ajánlatkérő minden esetben kifizeti ezt az összeget. Legtöbb esetben a közbeszerzések bírálati szempontja a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás. Mivel nagyon éles a verseny, sokszor csak 1-2 százalék ügynöki jutalékkal tudunk dolgozni, ám az 1 százalék kulturális járulék miatt sokszor veszítünk, mert nekünk ezt bele kell építeni az árba, hiszen kötelesek vagyunk befizetni az NKA-ba. Van-e valamilyen lehetőség a közbeszerzési törvényben erre az esetre, hogy egyenlő feltételeket biztosítson a külföldi és a magyar ajánlattevőknek? Ha a legalacsonyabb ellenszolgáltatás a bírálati szempont, akkor kötelesek vagyunk ezt az 1 százalékot belekalkulálni az ajánlati értékbe, vagy lenne lehetőség ennek kihagyására, és valamilyen törvényi paragrafusra hivatkozva máshol említést tenni róla?
Részlet a válaszából: […] A kérdés rendkívül elgondolkodtató. Esélyegyenlőségi szempontbólhátrányos helyzetben van, akit sújt a járulék, de nincs lehetőség annak aszámára előnyt biztosítani, akit sújt a járulék, hiszen így drágább aszolgáltatás, a közpénzek hatékony elköltésének célja,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

Idegen nyelvű dokumentum magyar fordításának ajánlatkérő általi összevetése

Kérdés: Az ajánlatkérő előírta, hogy a külföldi dokumentumok magyar nyelvű fordítását csatolni kell az ajánlathoz. Egyben fenntartotta magának azt a jogot, hogy az eredeti dokumentum tartalmát összevesse a magyar nyelvű fordítással – kivéve azt az esetet, ha az ajánlattevő hiteles fordítást csatolt –, és ha a kettő között eltérés van, akkor az ajánlatot érvénytelenné nyilvánítja. Jogszerű-e ez, különösen akkor, ha az ajánlatkérő nem hiteles fordítás alapján nyilvánítja érvénytelennek az ajánlatot?
Részlet a válaszából: […] Véleményünk szerint nem jogszerű az ajánlatkérő hivatkozottkikötése. Amennyiben ugyanis elfogad nem hiteles fordítást a kiírás szerint,utána nem teheti meg, hogy a saját, szintén nem hiteles fordítási megoldásávalösszehasonlítsa azt, és ennek alapján az ajánlatot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

KT-tájékoztatóra utalás tartalmi meghatározás nélkül

Kérdés: A kiírás tartalmazza, hogy az Unióban és az Európai Gazdasági Térségben letelepedett ajánlattevők tekintetében az ajánlatkérő a KT 2006. július 16. KÉ 68/2006. tájékoztatóját veszi figyelembe. Ez mit jelent, miről szól ez a tájékoztató? Szabályszerű-e az, hogy az kiírás ezt még utalásszerűen sem tartalmazza?
Részlet a válaszából: […] ...a magyarországi ajánlatkérőkmunkáját könnyíti meg az ajánlatok elbírálása során, hiszen nem magyarországiletelepedésű (azaz külföldi) ajánlattevő esetében nem kell utánanéznie, hogy azajánlattevő letelepedési országában mely hatóság állítja ki pl...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

Törvényi hatály alá tartozásból adódó kötelezettségek

Kérdés: Mi a jelentősége annak a nyilatkozatnak, amely arról szól, hogy az ajánlattevő a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény, illetve a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény hatálya alá tartozik-e, avagy sem? Ha igen, ez milyen többletkötelezettséget jelent az ajánlattevőnek a közbeszerzési eljárás során?
Részlet a válaszából: […] ...... a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésével, afoglalkoztatásra irányuló bejelentési kötelezettség elmulasztásával és akülföldiek foglalkoztatásával összefüggő kötelezettségek teljesítésévelkapcsolatban – öt évnél nem régebben meghozott –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 3.

Képviselő "helyettesítése"

Kérdés: Ha az ajánlattevő cégjegyzésére, képviseletére jogosult személy egy adott közbeszerzési eljárásban – például szabadsága miatt – nem tud az ajánlattevő képviseletében eljárni, és a céget a cégjegyzékbe bejegyzett adatok szerint csak egy személy képviselheti, mi a teendő? Ki járhat el ebben az esetben, és hogyan igazolhatja képviseleti minőségét?
Részlet a válaszából: […] ...– az okirat kiállítójáthivatalból is megkeresheti, hogy az okirat valódisága tekintetébennyilatkozzék;– a fenti rendelkezéseket a külföldi közokiratra isalkalmazni kell, feltéve hogy azt a kiállítás helye szerint illetékes magyarkülképviseleti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 22.
1
5
6
7
11