DBR szabályozásának változása


Miért cserélték ki a DBR esetében a részeket kategóriákra a 2024. februári módosítással?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2024. március 6-án (288. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5267

[…] az egyes közbeszerzések megvalósítása érdekében a rendszerbe felvett minden gazdasági szereplőt felhív arra, hogy nyújtson be ajánlatot. Ha a dinamikus beszerzési rendszert kategóriákra osztották, az ajánlatkérőnek az adott kategóriába felvett minden gazdasági szereplőt fel kell hívnia ajánlat benyújtására. Az ajánlatkérő az ajánlattételi határidőt nem határozhatja meg az ajánlattételi felhívás megküldésétől számított tíz napnál rövidebb időtartamban. A nem központi ajánlatkérő az ajánlattételi határidő meghatározására alkalmazhatja a 84. § (6) bekezdését."A 106. § (4) bekezdés esetében már eredetileg is a kategóriákra osztott beszerzésről volt szó, de a zárójeles részben hibásan mégis részekre utalt a szabály. Valójában így helyes, hiszen a kategóriákra csoportosítás azt teszi lehetővé, hogy más-más alkalmassági követelményt határozzon meg az ajánlatkérő, és minősítse az ajánlattevőket, amennyiben szeretné. Különös jelentősége van ennek akkor, ha a többféle értéksávban szeretne újraversenyeztetni az ajánlatkérő, így más-más mértékű referenciaértéket írhat elő kategó­riánként.A 107. § (4) bekezdése esetében a részekre utalás felesleges volt, mert egy részen belül a főszabály, hogy az ajánlattevőket az ajánlatkérő felhívja ajánlattételre. De a kategória az adott részen belül érvényesül, ezért ez a szabály megszorító értelmezéssel arra hívja fel a figyelmet, hogy csak az adott kategóriába felvett ajánlattevő […]
 
Kapcsolódó címkék:    
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.