Közbeszerzési referensi tevékenység szakmai feltételei

Kérdés: Milyen szakmai feltételek megléte mellett lehet valaki közbeszerzési referens? Van-e jelenleg olyan végzettség, amelynek birtokában a fenti tevékenység gyakorolható?
Részlet a válaszából: […] ...a munkájához szükséges informatikai eszközök használatára.Amennyiben a szakember a közbeszerzések tervezésévelkapcsolatban az ajánlatkérőre háruló tervezési feladatokat látja el, képesnekkell lennie– a közbeszerzési terv elkészítésének koordinálására;–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.

Rangsorolás a közbeszerzésben

Kérdés: Mit jelent a rangsorolási lehetőség a közbeszerzési eljárásban? Kinek van ilyen jogosítványa?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. 123. §-ának (1) bekezdése alapján az ajánlatkérőmeghatározhatja az ajánlattevők keretszámát azzal, hogy a részvételrejelentkezők közül legfeljebb a keretszám felső határáig terjedő számú alkalmas,egyben érvényes jelentkezést benyújtó jelentkezőnek küld...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.

Fordítási hibák a hirdetményben

Kérdés: Mi a teendő, ha a TED-en, illetve a Közbeszerzési Értesítőben jól szerepel a hirdetmény szövege, azonban a többi nyelv esetén számos félrefordítás vagy pontatlanság tapasztalható?
Részlet a válaszából: […] ...keresztül kellmegtörténnie szabályozásunk értelmében. Főszabályként azonban a magyar nyelvűszöveg az irányadó, amelyre az ajánlatkérő a későbbiekben hivatkozhat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.

Csoportosítási rend értékhatár megállapításánál

Kérdés: Egyszerű közbeszerzés árubeszerzése esetén 2 millió forint feletti éves időszakot tekintve árajánlatokat kell bekérni a Kbt. 299. §-ának (1) bekezdése szerint. Kérdés, ápoló-gondozó otthonoknak milyen csoportosítás szerint kell a 2 millió forintos értékhatárt értelmezni azonkívül, hogy egy beszállítótól beszerzett termékekről van szó (például: pékáru, hús, zöldség, gyógyszer stb.)? Hol találjuk meg az erre vonatkozó jogszabályi előírásokat?
Részlet a válaszából: […] ...lenne egy beszállítótól, úgy már nemzetirezsimben kell lefolytatni az eljárást, ami bonyolultságát tekintve sokszorolyan gondot okoz az ajánlatkérőnek, hogy inkább egy eljárás keretében oldjameg a kérdést. A gyógyszer esetében egyértelmű a különválasztás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Eljárás ajánlattétel megtagadása esetén

Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha az ajánlattételre felkért ajánlattevő nem ad ajánlatot, és ezt telefonon jelzi? Lehet-e azonnal másik pályázót felkérni ajánlattételre, avagy meg kell várni a beadási időt, esetleg rögtön új eljárást indítani. Lehetséges-e legalább három beadott ajánlat beérkezése érdekében öt ajánlatkérés (felhívás) kiküldése?
Részlet a válaszából: […] ...azonban nincs lehetőség, hogy ha az ajánlattételi szakaszbankiderül, hogy egy ajánlattevő nem él ezzel a lehetőséggel, mást kérjen fel azajánlatkérő. Meg kell várni az ajánlattételi határidőt, és az ajánlatokfelbontása nélkül indítani a második szakaszt. Ebben az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Hiánypótlás azonos adattartalommal

Kérdés: Lehet-e hiánypótlást többször ugyanarra a hiányra biztosítani az eljárás eredményessége érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. 83. §-ának (1) bekezdésének előírása szerint azajánlatkérő az összes ajánlattevő számára azonos feltételekkel, szükség eseténtöbb alkalommal is lehetőséget adhat a kizáró okokkal, az alkalmassággalkapcsolatos igazolások és nyilatkozatok, illetőleg az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Elbírálási szempontokon alapuló adatok ismertetésének köre

Kérdés: Az ajánlatok felbontásakor kiíró megteheti-e, hogy nem ismerteti az összes elbírálási szempont adatát?
Részlet a válaszából: […] ...szempontok meghatározására vonatkozó előírásainak ismertetéséta következők szerint.A Kbt. 57. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő azajánlati felhívásban köteles meghatározni az ajánlatok bírálati szempontját,amely a (2) bekezdés a)-b) pontjai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Beszerzések szerepeltetése a statisztikai összegzésben

Kérdés: A Kbt. 16. §-ának (1)–(3) bekezdései szerint az ajánlatkérő az éves beszerzéseiről külön jogszabályban meghatározott minta szerint éves statisztikai összegzést köteles készíteni, amelyet legkésőbb a tárgyévet követő év május 31. napjáig kell megküldenie a Közbeszerzések Tanácsának. Kérdéseink a következők: 1. 2004 szeptemberében megindítottuk a közbeszerzési eljárásunkat, ami 2004 végéig lezárult, de a tényleges beszerzésünk a 2005. évre vonatkozik. Kérdésünk, vajon a 2005. év május 31. napjáig elküldendő éves statisztikai összegzésben vagy a 2006. év május 31. napjáig elküldendő statisztikai összegzésben kell-e szerepeltetnünk a beszerzést? Vagyis 2004-re vagy a 2005. évre vonatkozó beszerzésnek minősül? 2. 2004 decemberében megindítottuk a közbeszerzési eljárásunkat, amely áthúzódik a következő évre, vagyis 2005. első negyedévében zárul le. A tényleges beszerzésünk 2005. évre vonatkozik. Melyik évben, a 2005. év május 31. napjáig elküldendő éves statisztikai összegzésben, vagy a 2006. év május 31. napjáig elküldendő statisztikai összegzésben kell-e szerepeltetnünk a beszerzést? Vagyis 2004-re vagy a 2005. évre vonatkozó beszerzésnek minősül?
Részlet a válaszából: […] A 34/2004. Korm. rendelet 30. melléklete tartalmazza azokataz éves statisztikaiösszegzés-mintákat, amelyekre a kérdés vonatkozik.Véleményünk szerint a tárgyévben elkezdett beszerzés az adott év beszerzésénekminősül. A májusi határidőig befejeződnek az eljárások, tehát a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlattevők szűrését abból a szempontból, hogy azajánlattevő rendelkezik-e olyan mértékű referenciával, amely alapján azajánlatkérő biztos lehet abban, hogy az ajánlattevő elengedő tapasztalattalrendelkezik a beszerzési tárgy tekintetében. Ez,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

A 10/2005. Korm. rendelet hatálya

Kérdés: Intézményünk városi önkormányzati tulajdonban lévő kórház. Vonatkozik-e ránk a 10/2005. Korm. rendelet? Jogosultak vagyunk-e például textilt és üzemanyagot kiírni a központi beszerző szervezet nélkül? Folyamatban van egy nyílt eljárás a teljes anyaggazdálkodással kapcsolatban (papírok, papíráruk – például borítékok, iratrendezők; egészségügyi termékek – tűk, fecskendők), ha ez sikertelen lesz, és ha vonatkozik ránk a fent említett rendelet, akkor mit kell tennünk (OEP finanszírozásúak vagyunk)?
Részlet a válaszából: […] ...azaz meghatározott időre és beszerzési tárgyra szól,ugyanakkor nem tartalmaz kötelezettséget arra vonatkozólag, hogy az ajánlatkérőne bonyolíthatna le mégis az adott tárgyban közbeszerzési eljárást – acsatlakozás ellenére. Időt, energiát és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.
1
417
418
419
455