Ajánlatkérő döntési jogosultsága törvényi hatály alá tartozás kérdésében

Kérdés: A kérdésem a Magyar Bányászati Hivatal által kiadott igazolással kapcsolatos. Hogyan tudja az ajánlatkérő minden kétséget kizáró módon eldönteni, hogy egy adott ajánlattevő a bányászati törvény hatálya alá tartozik-e – ugyanis ez az ajánlatok bírálata szempontjából nagyon fontos kérdés, és a bányászati törvény hatálya alapján ezt nem mindig lehet egyértelműen eldönteni?
Részlet a válaszából: […] Azt gondoljuk, hogy ezt a kérdést nem az ajánlatkérőnek,hanem magának az ajánlattevőnek kell eldöntenie, azaz célszerű az ajánlattevőtnyilatkoztatni arról, hogy a Kbt. 60. § (1) bekezdés g) pontja vonatkozásában,a munkaügyi ellenőrzés tekintetében a munkaügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Ingyenesség a közbeszerzésben

Kérdés: Kbt. hatálya alá tartozó intézmény a továbbiakban az épületbe beszerelt áramfejlesztő berendezés útján kívánná biztosítani az áramellátást. Az áramfejlesztő beszerelését és üzemeltetését egy cég ingyen vállalná, az intézmény az áramért fizetne. Szabályos-e ez így, vagy már a berendezést is közbeszerzés útján kell beszerezni, továbbá a közbeszerzés tárgya ilyen esetben a villamos áram, mint áru, vagy maga az áramszolgáltatás?
Részlet a válaszából: […] ...az előzőekbenmeghatározott körülmények fennállása nem eredhet az ajánlatkérő mulasztásából;– a versenypárbeszédben az ajánlatok bírálati szempontjakizárólag az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása lehet;– a versenypárbeszédben az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 29.

Ajánlatkérő által kezdeményezett felvilágosításadás korlátjai

Kérdés: Hogyan körvonalazhatók az ajánlatkérő által kért felvilágosításadás korlátjai (figyelemmel az ajánlati kötöttségre), másképpen, mikor módosul(hat) ezáltal az ajánlat?
Részlet a válaszából: […] ...követ el. Ebben az esetben módosítottaajánlatát. Nem egyértelmű ugyanakkor a helyzet, ha az ajánlatkérő nemtudja megállapítani, hogy a bírálati szempontoknak megfelelően mi minősül azajánlattevő ajánlatának. Ez gyakran az ajánlatkérő hibája is, hiszen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 8.

Szolgáltatási szerződések és közbeszerzés kapcsolata érvényes szerződés módosítása esetén

Kérdés: Villamosenergia-szolgáltató egy adott városban nem választható (egy van). Ha a becsült érték eléri a nemzeti értékhatárt, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást kell lefolytatni? Akkor is, ha az érvényben lévő (20-30 éves) szerződéseket, mondjuk teljesítményváltozás miatt kellene módosítani, avagy a szolgáltató névváltozása miatt?
Részlet a válaszából: […] ...jogszabályokra hivatkozást;– annak meghatározását, hogy az ajánlattevő tehet-etöbbváltozatú (alternatív) ajánlatot;– az ajánlatok bírálati szempontját (57. §);– a kizáró okokat;– az alkalmassági követelményeket és a 69. § (2)bekezdésében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Ajánlat megváltoztathatósága hiánypótlás keretében

Kérdés: Hiánypótlás esetén amennyiben az "eredeti" ajánlatban X. Y.-t mint szakembert jelölöm meg, azonban ő például nem szerepel a nyilvántartásban, vagy a nyelvismerete hiányzik, és hiánypótlást követően Z.-t nevezem meg, aki a felhívásban előírt követelménynek megfelel, köteles-e elfogadni az ajánlatkérő a "megjelölt szakembert", vagy a hiánypótlást az ajánlat megváltoztatásának tekintheti, és – esetleg – az ajánlatot érvénytelenné nyilváníthatja?
Részlet a válaszából: […] ...illetőleg van-e olyan ajánlattevő, akit az eljárásból ki kellzárni;– az érvényes ajánlatokat az ajánlati felhívásbanmeghatározott bírálati szempont (57. §) alapján, illetőleg a 89-90. §-ban foglaltakra tekintettel kellértékelni;– azajánlatkérőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 6.

Szerződésteljesítés feltételhez kötésének jogszerűsége

Kérdés: Jogszerű-e az a kiírás, amelyben az ajánlatkérő a szerződés teljesítését szociális feltételekhez köti? (Korábban ilyen kiírással nem találkoztunk.)
Részlet a válaszából: […] ...műszaki, illetőleg szakmai alkalmassága vizsgálatánakkörébe tartozó, valamint az adott közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő általbírálati szempontnak minősített feltételt sem.Végül megemlítjük, hogy a törvény felsorolás – tehát nemkógens –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 6.

Jogsértő bírálati szempontok egy ajánlati felhívásban

Kérdés: A bírálati szempontok közül három hasonló szempontot találtunk egy felhívásban, amely véleményünk szerint törvénybe ütközik. Ezek a következők: – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően az egy év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága; – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően két év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága, valamint – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően tíz év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága. Mi erről a véleményük?
Részlet a válaszából: […] ...kérdező a Kbt. 57. § (4) bekezdésének d) pontjára gondol,amelynek értelmében a bírálati részszempontok nem eredményezhetik ugyanazonajánlati elem többszöri értékelését. A kérdésben ismertetett esetben az első szempontottartalmazza a második, és mindkettőt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Ajánlattevő és alvállalkozó elhatárolása

Kérdés: Lehet-e az ajánlattevő egy másik ajánlattevő 100 százalékot meghaladó mértékű alvállalkozója akkor, ha nem él ajánlattétellel? (Az eljárás mely szakaszától minősül ajánlattevőnek?)
Részlet a válaszából: […] Az ajánlattevő és az alvállalkozó kapcsolatrendszerére aKbt. – a feltett kérdéssel összefüggésben – nem tartalmaz rendelkezést.Ugyanakkor néhány alapvetésre fel kívánjuk hívni a figyelmet. Az ajánlattevőneknem lehet 100 százaléknál nagyobb alvállalkozója, hiszen a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Korábbi jogszabály szerinti hirdetményminta alkalmazhatósága

Kérdés: Elektronikus hirdetményfeladás során van-e mód 15/2004. IM rendelet szerinti minta kitöltésére – 2005. évben megkezdett eljárás esetén?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzésitervpályázati hirdetmények, a bírálati összegzések és az éves statisztikaiösszegzések mintáit a 2/2006. IM rendelet tartalmazza. Az IM rendeletben előírthirdetménymintákat kell minden esetben kitölteni – tehát a 2005-ben megkezdetteljárás esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Szerződésmódosítás kezdeményezésének jogszerűsége

Kérdés: Iskolánk – konyhájának nyersanyagszükségletéhez – (európai uniós értékhatár feletti) nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatásával szerződést kötött húsbeszállításra egy vállalkozóval 2005. szeptember 13-án, 4 éves időtartamra. A kiírás szerint bírálati szempont volt az áremelés mértéke (évente egyszer a mindenkori KSH adatai szerint infláció 0 százaléka 10 pont, 50 százaléka 5 pont, 100 százaléka 0 pont). Az említett vállalkozó 0 százalékos áremelést vállalt 4 évre, ezzel nyerte el a pályázatot. 2006. július 28-án kelt levelében a Kbt. 303. §-ára hivatkozva (szerződéskötéskor előre nem látható ok következtében) 15 százalékos áremelést kezdeményezett – nem az infláció százalékában, hanem egyszeri áremelésként – azzal, hogy ha ezt nem fogadjuk el, felbontja a szerződést. A szerződésünkben erre nincs külön utalás. Milyen lehetőség van a probléma megoldására? Módosítható-e a szerződés? Egyszeri áremelés után a szerződés változatlanul hagyása mellett milyen szankciókat von maga után a módosítás a felekre? A kiírónak milyen jelentési kötelezettségei vannak?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 303. §-a olyan körülmények esetén teszi lehetővé afelek számára a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésmódosítását, amely a szerződés megkötésekor előre nem volt látható ésvalamelyik fél lényeges jogos érdekét sérti. A leírtakból...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.
1
42
43
44
55