Keretmegállapodás különböző ajánlattevőkkel

Kérdés: Központosított közbeszerzési eljárás lefolytatására jogosult költségvetési szerv keretmegállapodásos eljárást hirdet meg egy kiemelt (állami normatívával rendelkező) termék tekintetében. A kiíró az eljárást egymástól független részekre bontja, s az eljárás jellegéből adódóan előzetesen meghatározza, hogy az eljárás első részét követően egy, illetve több ajánlattevővel kíván-e keretmegállapodást kötni. Jogszerűen jár-e el az ajánlatkérő, ha az egyes részek nagy hányadában több, míg néhány rész tekintetében csupán egy ajánlattevővel kíván majd keretmegállapodást kötni?
Részlet a válaszából: […] ...létre.A keretszerződésta központi beszerző szervezet köti az összesített intézményi igények alapjánlebonyolított nyílt, meghívásos, tárgyalásos (amennyiben a tárgyalásos eljárásalkalmazásának a Kbt. 124. §-a, illetve 125. §-a szerinti feltételeifennállnak)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Esélyegyenlőség alapelvének betartása egyedi tárgyalások mellett

Kérdés: Ajánlatkérőként számos tárgyalásos eljárást bonyolítunk már le. Hogyan tudom jogszerűen, az esélyegyenlőség elvének betartása mellett lezárni a tárgyalást, ha külön-külön tárgyalok az ajánlattevőkkel?
Részlet a válaszából: […] ...tárgyalásos eljárásokra vonatkozóan a Kbt. 126-128. §-aitartalmazzák a tárgyalási szabályokat – amelyeket a válasz végén a teljességérdekében feltüntetünk. Ezen túlmenően az ajánlattételi felhívásra vonatkozórendelkezések is rögzítik, hogy a felhívásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Uniós projekthez kapcsolódó szolgáltatás díjainak összegzési módja

Kérdés: Kettő vagy több évre szóló EU-s projektekhez, pályázatokhoz kapcsolódó könyvvizsgálói tevékenység esetében, a – szintén több évre szóló – könyvvizsgálói díjakat a Kbt. 40. §-ának (2) bekezdése értelmében miként kell összegezni? A többféle pályázat könyvvizsgálói díjait vertikálisan, azaz a könyvvizsgálói tevékenységek díjait egy költségvetési évben, a szolgáltatás azonos rendeltetése okán összegezzük, mert évente történik a díjak kifizetése, avagy horizontálisan kellene összegezni azokat?
Részlet a válaszából: […] ...A közbeszerzés megkezdésén a közbeszerzési eljárástmegindító hirdetmény feladásának időpontját, a hirdetmény nélküli tárgyalásoseljárás esetében vagy az egyszerűsített eljárás meghatározott eseteiben pedigaz ajánlattételi felhívás megküldésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Ajánlattevői minimum versenypárbeszédnél

Kérdés: A versenypárbeszédnél van-e "ajánlattevői" minimum? A jogi szabályozás nem egyértelmű. Értelmezhető esetleg úgy a jogszabály, hogy három ajánlattevő alatt eredménytelen az eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...felvetett problémát vélhetően a törvény 123/E§-ának (2) bekezdése okozhatta, amely szerint az ajánlattevők száma azonban azutolsó tárgyalási fordulót követően sem lehet háromnál kevesebb. A másodikbekezdést áttekintve, ez azt jelentheti, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Egybeszámítás kötelezettsége speciális szolgáltatásoknál

Kérdés: Speciális, például színházi szolgáltatások egybeszámítás alá esnek-e?
Részlet a válaszából: […] ...kizárólagos jogok védelme miattkizárólag egy meghatározott szervezet, személy képes teljesíteni, akkorhirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás folytatható le. Amennyibenpedig nem éri el a nemzeti értékhatárt a beszerzés – amely ebben az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 29.

Szolgáltatási szerződések és közbeszerzés kapcsolata érvényes szerződés módosítása esetén

Kérdés: Villamosenergia-szolgáltató egy adott városban nem választható (egy van). Ha a becsült érték eléri a nemzeti értékhatárt, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást kell lefolytatni? Akkor is, ha az érvényben lévő (20-30 éves) szerződéseket, mondjuk teljesítményváltozás miatt kellene módosítani, avagy a szolgáltató névváltozása miatt?
Részlet a válaszából: […] ...szerződést kötni.A Kbt. abban az esetben, ha a szerződést kizárólag egy ajánlattevő tudjateljesíteni, megengedi hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljáráslefolytatását.A Kbt. 125. § (2) bekezdésének b) pontja szerint, ha aszerződést...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Módosított ajánlatok "nyilvános" ismertetése

Kérdés: Az ajánlatkérő építési beruházásának megvalósítására nemzeti rezsimben, hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárást folytatott le. Az ajánlattételi szakaszban az ajánlatkérő és az ajánlattevők képviselőinek jelenlétében bontotta fel az ajánlatokat és ismertette azok adatait. Az érvényes ajánlatot tevőkkel két fordulóban tárgyalt. A tárgyalásokat követően, egy módosított költségvetési kiírást kiadva, lehetőséget biztosított az ajánlattevőknek az ajánlatok módosítására, megjelölve annak végső határidejét. Az ajánlati kötöttség beálltáig minden ajánlattevő módosította ajánlatát. Az ajánlatkérő a módosított ajánlatok bontásáról az ajánlattevők képviselőit azok határozott kérése ellenére kizárta, hivatkozva arra, hogy a törvény módosított ajánlatok bontásáról nem rendelkezik, illetve a tárgyalásos eljárás lefolytatásának menetéről szóló leírásában az nem szerepelt. Kérdésünk a fentiek alapján a következő: tárgyalásos eljárásban, ha a tárgyalások lezárása és az ajánlati kötöttség beálltának időpontja nem esik egybe, a módosított ajánlatok benyújtásának végső időpontjában (az ajánlati kötöttség beálltának időpontjában) az ajánlatkérő köteles-e "nyilvánosan" ismertetni az addig beérkezett módosított ajánlatokat?
Részlet a válaszából: […] ...azt, hogyajánlatkérő bármit megtehet, hiszen köti a törvény 128. §-ának (2) bekezdése,amelynek értelmében az ajánlatkérőnek a tárgyalások során is biztosítania kellaz egyenlő bánásmódot az ajánlattevők számára, így különösen az ajánlatkérőáltal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Kizárólagos jog értelmezése, igazolásának módja

Kérdés: A Kbt. 4. §-ának 13. pontja határozza meg a kizárólagos jog fogalmát és a kivételeket azokra az esetekre, amikor a kizárólagos jogot nem a fenti pont szerint kell igazolni. Tekintettel arra, hogy a kivételeket abban az esetekben jelöli meg a törvény, amikor a kizárólagosságot a gazdasági élet szereplői határozzák meg. (Kizárólagos importőr kiválasztása.) Úgy vélem, ha a törvényalkotó a közösségi értékhatárokat elérő értékű közbeszerzésekre vonatkozó eljárási rendben eltekint a kizárólagos jogot jogszabállyal vagy közigazgatási határozattal történő igazolástól, akkor az egyszerű közbeszerzési eljárásban sem indokolt egy megvalósíthatatlan feltétel fenntartása; esetünkben hangszer kizárólagos forgalmazója (külföldi gyártó által igazolt kizárólagos kereskedő) mellett egyéb piaci szereplőket is meghívni az eljárásba. A fentiek alapján jól látom-e, hogy az egyszerű közbeszerzési eljárásra vonatkozó, a Kbt. 296. §-ának b) pontja kimaradt az értelmező rendelkezések kivételei közül?
Részlet a válaszából: […] ...b) pontja alkalmazásában, továbbá ha a közbeszerzésitörvény másként rendelkezik. Az első két kivétel a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásalkalmazását teszi lehetővé. Ennek értelmében hirdetmény nélküli tárgyalásoseljárás alkalmazható, amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Ajánlattevő és alvállalkozó elhatárolása

Kérdés: Lehet-e az ajánlattevő egy másik ajánlattevő 100 százalékot meghaladó mértékű alvállalkozója akkor, ha nem él ajánlattétellel? (Az eljárás mely szakaszától minősül ajánlattevőnek?)
Részlet a válaszából: […] ...aki közbeszerzési eljárásban ajánlatot tesz(Kbt. 4. § 1. pontja szerinti definíció). A meghatározás szerint nyílt,meghívásos és tárgyalásos eljárásban az ajánlatok bontását követően válikajánlattevővé az a személy vagy szervezet, aki ajánlatot nyújtott be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Hirdetménymintákkal kapcsolatos kitöltési problémák

Kérdés: Miért kell kitölteni a nemzeti hirdetményminták között a VI.3.6. pontot, hiszen a Kbt. 129. §-ának a) pontja szerint ez az ajánlattételi felhívás kötelező eleme, és nyilván más az ajánlatkérő tárgyalási stratégiája, ha egy ajánlattevő marad az ajánlati szakaszra, más, ha kettő vagy ha négy. Ez a részvételi felhívásban még korai, nem véletlen, hogy a Kbt. is az ajánlattételi felhívás részévé teszi. Értelmezhető-e a hirdetményminta VI.3. pontjában szereplő "adott esetben" kitétel akként, hogy a VI.3.6. pont kitöltése nem kötelező?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésre adandó választ maga a kérdés megadja. A Kbt. 129.§-a ugyanis úgy rendelkezik, hogy a felhívásban meg kell adni a tárgyalásoseljárás menetét és az ajánlatkérő által előírt alapvető szabályait. Miután aKbt. kógens (kötelező) rendelkezéseket tartalmaz, ez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.
1
57
58
59
74