Ellentmondás az ajánlatban

Kérdés: Az egyik ajánlattevő a felolvasólapon a legkorábbi teljesítést jelölte meg, amit az ajánlatkérő lehetővé tett. Az iratbetekintés során észleltük, az ajánlatában máshol lenyilatkozta, hogy akár korábbi teljesítést is vállal. Ennél konkrétabban nem jelölte meg, mire gondol. Ezzel elfogadta az eljárási dokumentumokat, vagy azért, mert ilyen ellentmondás van az ajánlatban, valójában érvénytelen, hiszen ha korábbit vállal, azzal a felolvasólapnak ellentmond?
Részlet a válaszából: […] vállalt határidőre biztosan vállalja a teljesítést, így az ajánlati elemre adható pontszám egyértelmű. A Kbt. 71. § (9) bekezdése ugyan nem kifejezetten erre az esetre, de tartalmaz olyan szabályt, mely értelmezhető a kérdésben leírtakra. Az alábbiak arra utalnak, hogy ha ellentmondás van az adatokban, de megállapítható a legmagasabb pontszám (amit feltételezünk a legkorábbi teljesítés esetében), nem nyilvánítható érvénytelenné az ajánlat.„71. § (9a) Ha az ajánlatkérő a 77. § (1) bekezdése szerint meghatározta egy ajánlati elem legkedvezőbb szintjét és az ajánlatban[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Üzleti titok tartalma

Kérdés: Iratbetekintésen voltunk, ahol a nyertes ajánlattevő árindokolásába szerettünk volna betekinteni. Az ajánlatkérő semmilyen dokumentumot nem mutatott meg, arra való hivatkozással, hogy a nyertes ajánlattevő üzleti titokká nyilvánította a teljes árindokolást. Az ajánlatkérői kérdésekből tudjuk, hogy a teljesítés tervezett napjait, mérnökóráit, a teljesítésben részt vevő szakemberek számát és szakágát is be kellett mutatni a költségek ismertetése mellett. Véleményük szerint lehet költséggel össze nem függő tartalmat üzleti titokká nyilvánítani?
Részlet a válaszából: […] szintjén megfogalmazott indokolásban részletesen alátámasztja, hogy az adott információ vagy adat nyilvánosságra hozatala miért és milyen módon okozna számára aránytalan sérelmet.– az adott információ, adat nem tartozik azokba a tilalmi körökbe, amelyeket a Kbt. 44. § (2)–(3) bekezdése felsorol, és amelyek ennélfogva nem képezhetik üzleti titok tárgyát.Összességében tehát a fenti tényezők határozzák meg azt, hogy a kérdésben felsorolt ajánlati elemek beletartozhatnak-e az üzleti titok fogalmi körébe.Szükségesnek tartjuk kiemelni, hogy az indokolásnak minden egyes tartalmi elemre ki kell terjednie, miszerint annak nyilvánosságra hozatala az ajánlattevő üzleti tevékenysége szempontjából miért és hogyan okoz aránytalan sérelmet. Valóban látszólag indokolatlannak tűnik a fenti információkat üzleti titoknak nyilvánítani, de az üzleti titokká nyilvánítás felett az ajánlattevő rendelkezik, az ő jogosultsága az üzleti titokká nyilvánítás, amelyet ellensúlyoz a tételes, részletes indokolási kötelezettség és a tilalmi körök.A Kbt. 44. § (3) bekezdése alapján lehet üzleti titok az értékelési szempont alapján értékelésre kerülő ajánlati elem alapjául szolgáló részinformáció, alapadat, ha nem tartozik a (2) bekezdésben foglalt tilalmi körökbe.A Kbt. 44. § (2) bekezdés a) pont alapján nem nyilváníthatók üzleti titokká azok az információk, adatok, amelyek elektronikus, hatósági vagy egyéb nyilvántartásból bárki számára megismerhetők (pl. milyen szakág járhat el, felhívásban foglalt teljesítési határidő), a c) pont alapján az alkalmasság igazolása körében bemutatott szakemberekre vonatkozó információk és adatok (pl. mérnöki tevékenységnél gyakori szokott lenni), a d) pont alapján az építési beruházások, szolgáltatások leírása (kivéve, ha a leírásnak van olyan jól meghatározható eleme, amely tekintetében a feltételek az ajánlattevő által igazoltan fennállnak); e) pont alapján, ha az ajánlatkérő annak benyújtását kérte, az ajánlattevő szakmai ajánlata (kivéve, ha a szakmai ajánlatnak van olyan jól[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.
Kapcsolódó címkék:    

Szerződés módosítása több mint 50%-kal

Kérdés: Az ajánlatkérő kifejezetten jelezte, hogy nem szükséges a 141. § (4) b)–c) pontjait alkalmazni és több mint 50%-kal növelte a szerződés értékét. Milyen módon tud átlépni a szerződésmódosítási szabályokon? A beszerzés nem védelmi, kifejezetten közbeszerzési hirdetménnyel lett közzétéve.
Részlet a válaszából: […] a Korm. rendeletnek az alábbi 22. §-a kifejezetten eltérést enged a kérdésben is idézett Kbt. 141. § (4) bekezdés b)–c) pontjainak alkalmazása alól.„22. § (1) A közszolgáltatói szerződések módosítása során a Kbt. 141. § (4) bekezdés b)–c) pontja nem alkalmazandó.”A nem alkalmazandó két pont [Kbt. 141. § (4) bb) és cc) pontok] esetében valóban nem lenne lehetőség az 50%-os határ átlépésére. A Korm. rendelet 22. §-ában meghatározott szerződésmódosítási szabályok ugyanakkor a Kbt. 141. § (4) bb) és cc) pontok kivételével azonosak, azaz valójában a közszolgáltatók annyiban kapnak engedményt, hogy átléphetik az 50%-os korlátot szerződésmódosításaik során. Amennyiben tehát az[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Becsült érték és indokoláskérés viszonya

Kérdés: A korábbi aránytalanul alacsony ár szabály a becsült értékhez viszonyított, amikor annak eldöntése merült fel, hogy mikor kell indokolást kérni. Szükséges-e, hogy a becsült értéken kívül mást is vizsgáljon az ajánlatkérő, vagy elegendő-e a becsült érték, amikor arról dönt, hogy nem kér indokolást, és ezt a bírálóbizottsági jegyzőkönyvben is rögzíti?
Részlet a válaszából: […] figyelemmel az ajánlattevő által megajánlott áron a szerződés teljesíthetősége kétségbe vonható-e. A jogorvoslati fórum tehát kevésnek találta az ajánlatkérő azon érvét, hogy a becsült érték vizsgálata során arra jutott, nem szükséges az aránytalanul alacsony ár vizsgálata. A jogorvoslati fórum szerint téves eredményre vezethet, amennyiben az ajánlatkérő kizárólag és egyedüli viszonyítási alapként a becsült értéket veszi figyelembe, hiszen ettől az ajánlatkérő által valószínűsített értéktől a piaci árak jelentős mértékben eltérhetnek. Ezért az ajánlatkérőnek a beérkezett további ajánlatokban szereplő ajánlati árakkal és az azokban szereplő egységárakkal való összehasonlítás keretében is meg kell győződnie arról, hogy a nyertesnek kihirdetett ajánlattevő ajánlatában szereplő ajánlati áron a szerződés teljesíthető-e. Ha pedig felmerül annak a gyanúja, hogy az ajánlati ár aránytalanul alacsony, akkor alkalmaznia kell az árindokolás intézményét.Az adott ügyben egyébiránt a Döntőbizottság áttekintette az ajánlatkérő nyertes ajánlattevő ajánlati árának megalapozottsága körében végzett vizsgálatait, és megállapította, hogy azok egyik esetben sem igazolták kétséget kizáróan a szerződés ajánlati áron való teljesíthetőségét. A[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Rossz CPV-kód

Kérdés: Az ajánlatkérő összekevert két CPV-kódot, így amikor rákerestünk és leszűrtük, nem találtuk meg az eljárást. Indíthatunk-e jogorvoslati eljárást bármilyen módon, ha már lejárt az ajánlattételi határidő?
Részlet a válaszából: […] ajánlatkérőnek.A Kbt. 8. § (8) bekezdése az alábbiak szerint általánosan fogalmaz, amikor CPV-re hivatkozik.„8. § (8) A közbeszerzés tárgyát a Közös Közbeszerzési Szójegyzékre (a továbbiakban: CPV) történő hivatkozással is meg kell adni.”Amennyiben célzatosan teljesen más CPV-kódon jelent meg a felhívás tárgya, de valójában a beszerzés tárgya alapján azonosítható, úgy véleményünk szerint a felhívás nem támadható. Egyrészt azért, mert a felhívás alapján eldönthető, hogy szeretne-e indulni a gazdasági szereplő, másrészt[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Ajánlati kötöttség időszaka

Kérdés: Az ajánlati biztosítékunk csak két hónapra szól (ez volt a felhívásban mint minimális időszak) úgy, hogy várhatóan egyrészt hosszabb lesz az értékelés, másrészt ha esetleg nyernénk, akkor azt az időszakot nem fedi le. Érvénytelenítheti-e az ajánlatunkat az ajánlatkérő azért, mert így adtuk be az ajánlatot?
Részlet a válaszából: […] biztosítéknak mindenképpen szólnia kell az ajánlati kötöttség beálltától, az ajánlat hatályosulásától, azaz az ajánlattételi határidő lejártától kezdődően. Ez nem az az időpont, amikor az ajánlatok bontása megtörténik, hanem az az időpont, amikor az ajánlattételi határidő lejár. (Ez utóbbi pontosításnak nincs gyakorlati jelentősége, de jogi értelemben ezt érdemes tisztázni.)A Kbt. 54. § (7) bekezdése utal arra a lehetőségre, amennyiben az ajánlatkérő az ajánlati biztosíték fenntartására kéri fel a feleket. Az alábbi (7) bekezdés szerint azonban ezt az időszakot maximálja, azaz ha tovább tart, mint 90/120 nap, úgy a továbbiakban az ajánlati biztosíték nem tartatható fenn az értékelés szakaszában.„54. § (7) Ha az ajánlatkérő – az e törvényben foglalt esetekben – az ajánlati kötöttség lejártát megelőzően az ajánlattevőket ajánlataik további fenntartására kéri fel, és valamely vagy az összes ajánlattevő nem tartja fenn ajánlatát, a biztosítékot – a (6) bekezdés alkalmazása nélkül – vissza kell fizetni az ajánlattevő nyilatkozatának kézhezvételét, illetve az eljárás eredményéről az ajánlattevőknek megküldött értesítést követő tíz napon belül. Az ajánlatukat fenntartó ajánlattevőket az ajánlatkérő az ajánlat további fenntartására vonatkozó felkérésben felhívja az ajánlati kötöttség meghosszabbított idejére az addig érvényes biztosítékkal megegyező biztosíték fenntartására. Az ajánlattevők eljárást lezáró döntésről való értesítését megelőzően az ajánlati kötöttség kilencven napot – építési beruházás esetén, valamint ha a közbeszerzési eljárást jogszabályban előírt folyamatba épített ellenőrzés mellett folytatják le, százhúsz napot – meghaladó időszakra vonatkozó további fenntartására irányuló felhívás esetén azonban az ajánlatkérő nem kérheti a biztosíték fenntartását. Ebben az esetben a kilencven, illetve százhúsz nap leteltét követő tíz napon belül köteles az ajánlatkérő – a (6) bekezdés alkalmazása nélkül – a biztosítékot visszafizetni az ajánlattevők részére.”Az ajánlati kötöttségi időszak minden ajánlattevő esetében azt az időszakot biztosítja, amely az elbíráláshoz szükséges, melyre a Kbt. 70. § alábbi (2) bekezdése is utal.„70. § (2) Ha az ajánlatkérő az elbírálást nem tudja olyan időtartam alatt elvégezni, hogy az ajánlattevőknek az eljárást lezáró döntésről való értesítésére az ajánlati kötöttség fennállása alatt sor kerüljön, felkérheti az ajánlattevőket ajánlataiknak meghatározott időpontig történő további fenntartására, az ajánlati kötöttség kiterjesztése azonban nem haladhatja meg az ajánlati kötöttség lejártának eredeti időpontjától számított hatvan napot. Ha az ajánlattevő az ajánlatkérő által megadott határidőben nem nyilatkozik, úgy kell tekinteni, hogy ajánlatát az ajánlatkérő által megjelölt időpontig fenntartja. Ha valamelyik ajánlattevő az ajánlatát nem tartja fenn, az ajánlati kötöttség lejártának eredeti időpontját követően az eljárás további részében ajánlatát figyelmen kívül kell[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Jogorvoslat kiterjesztése

Kérdés: Egy építési beruházásra irányuló közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő az ajánlatunkat érvénytelenné nyilvánította. Szerintünk az ajánlatkérő tévesen értelmezi a saját előírását. Lehetséges az ajánlatunk érvénytelenné nyilvánítása mellett a kiírást is támadni?
Részlet a válaszából: […] illetve részvételi határidő lejárta előtti ötödik napig lehet kérelmet benyújtani, de ha a (3) vagy (4) bekezdés szerinti határidő ennél később jár le, akkor a kérelmező a (3) és (4) bekezdés szerinti időpontig jogosult kérelmet előterjeszteni. …”Kbt. 148. § (7) bekezdés alapján: „A (3), (4) … bekezdés szerinti határidő számításakor a jogsértés tudomásra jutása időpontjának kell tekinteni:a) a jogellenes tartalmú, a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény közzétételének vagy közvetlen felhívás kézhezvételének, vagy közbeszerzési dokumentumok esetében azok rendelkezésre bocsátásának napját.”Amennyiben lejárt a jogorvoslati határidő, akkor bizonyossággal kijelenthető, hogy a közbeszerzési dokumentumokkal szembeni jogorvoslati kérelmi elemet a Közbeszerzési Döntőbizottság visszautasítja. Ha azonban a jogorvoslati határidő még nem járt le, akkor a közbeszerzési dokumentumokat lehet még támadni. Bár a kérdésben dátumokat nem jeleztek, de vélelmezhető, hogy a közbeszerzési dokumentumok tartalmának kifogásolására nagy valószínűséggel már lejárt a jogorvoslati határidő.A Kbt. 158. § (1) bekezdése alapján a Közbeszerzési Döntőbizottság jogosult arra, hogy amennyiben a kérelemben foglaltakon túli jogsértésről szerez tudomást az érdemi határozat meghozatala előtt, ezek vonatkozásában is eljárhat hivatalból. Erre a hivatalbóli kiterjesztésre akkor van lehetőség, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság által feltárt jogsértés sérti a verseny tisztaságát vagy nyilvánosságát, az ajánlattevők esélyegyenlőségét, vagy érdemben kihatott az ajánlatkérő döntésére.Fontos kiemelni, hogy a hivatalból történő kiterjesztésre vonatkozó döntés a Közbeszerzési Döntőbizottság mérlegelési jogkörébe tartozik, ezért kérelemmel kezdeményezni, arra hivatkozni és bizonyossággal számítani nem lehet.Az ítélkezési gyakorlatból az olvasható ki, és erre több jogorvoslati eset is utal, hogy amennyiben a Közbeszerzési Döntőbizottság a jogorvoslati eljárásban beérkezett észrevételekből, a jogorvoslati eljárás során tett nyilatkozatokból (pl. tárgyaláson) észleli, hogy az eljárást lezáró döntés miatt a felek közötti vita valójában az ajánlatkérő által kibocsátott közbeszerzési dokumentumokra vezethetőek vissza, mert pl. ellentmondásos, félreérthető vagy hiányos volt, akkor hivatalbóli kiterjesztéssel él, és vizsgálja a közbeszerzési dokumentumok tartalmának jogszerűségét. A saját[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Közbeszerzési dokumentumok módosításának tilalma

Kérdés: Kiegészítő tájékoztatáskéréssel fordultunk az ajánlatkérőhöz egy árubeszerzésre irányuló közbeszerzési eljárásban, és jeleztük, hogy a teljesítési határidő nem elégséges. Az ajánlatkérő arra hivatkozott a válaszában, hogy a kiíráson érdemi módosítás nem lehetséges ajánlattételi szakaszban. Mit tehetünk ajánlattevőként?
Részlet a válaszából: […] legfőképpen az esélyegyenlőségi alapelvet érinti.Ezért a módosításra jogszabályi korlátok összetett rendszere vonatkozik, attól függően, hogy a módosítás hirdetményt érint vagy egyéb dokumentumot, üzemzavar áll fenn vagy sem, a közbeszerzési eljárás milyen eljárási típus és milyen eljárási szakaszban kerül sor a módosításra. A korlátozások másik köre a tartalomra vonatkozik. A fentebb említett alapelvi megközelítések miatt a közbeszerzési dokumentumok nem módosíthatóak korlátlan tartalommal.2024. február 1-jét megelőzően a módosítási korlát az alábbi volt:A Kbt. 55. § (6) bekezdése alapján a módosítás „nem eredményezheti a beszerzés tárgyára vagy a szerződés feltételeire vonatkozó feltételek olyan jelentőségű módosítását, ahol az új feltételek ismerete alapvetően befolyásolhatta volna az érdekelt gazdasági szereplők arra vonatkozó döntését, hogy a közbeszerzési eljárásban tudnak-e részvételre jelentkezni vagy ajánlatot tenni, vagy a változást figyelembe véve az ajánlatkérőnek az alkalmassági követelményeket úgy kellett volna meghatároznia, hogy az eljárásban több gazdasági szereplő is részt vehetett volna”.2024. február 1-jét követően a közbeszerzési dokumentumok módosítási szabálya az alábbi:A Kbt. 55. § (6) bekezdése alapján „a felhívás és az egyéb közbeszerzési dokumentumok módosítása nem eredményezheti a közbeszerzési eljárással vagy a megkötendő szerződéssel összefüggő feltételek olyan módosítását, ahol az új feltételek ismerete alapvetően befolyásolhatta volna az adott közbeszerzési eljárás iránt érdeklődő gazdasági szereplők körét”.Ahogy látható, a jogszabályi változás enyhített a módosítási korlátokon, már nem a közbeszerzési eljáráson való indulásra vonatkozó döntéshez való viszony, illetve az alkalmasság áll a középpontban, hanem az a körülmény, hogy a módosítás befolyásolja-e az érdeklődő gazdasági szereplők körét, azaz a potenciális versenyzők számát.Az is látható, hogy az új rendelkezés hiába enyhébb, de továbbra sem egzakt szabályokat tartalmaz, ezért az ajánlatkérőkre továbbra is a mérlegelés és a jogi kockázatok viselése hárul. A teljesítési határidő hosszának módosítását általában lényeges módosításnak tekintik, amelynek hossza tudja befolyásolni a gazdasági szereplők körét, ezért számos ajánlatkérő nem vállalja fel a módosítás lehetséges jogi következményeit. Az ajánlatkérők sok esetben azért[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Keretmegállapodás és az értékelési szempontok

Kérdés: Ajánlatkérőként szeretnénk olyan keretmegállapodást kötni, ahol a versenyújranyitások és a közvetlen megrendelések során változik az értékelési szempont a beszerzési igény tartalma szerint. Van erre jogi lehetőségünk?
Részlet a válaszából: […] közbeszerzési dokumentumai és a keretmegállapodás pontosan tartalmazza, és a versenyújranyitás ajánlattételi felhívása ezekkel összhangban jelöli az értékelési szempontokat és értékelési módszert.Közvetlen megrendelés esetén egy komplexebb szabályozással találkozunk.A Kbt. 105. § (2) bekezdés a) pontja előírja, hogy közvetlen megrendelés esetén a keretmegállapodásban foglalt objektív szempontok szerint kiválasztott ajánlattevők részére kell a közvetlen megrendelést megküldeni. Az ajánlatkérő tehát előre meghatározza az objektív kritériumokat az adott ajánlattevő kiválasztását illetően a közvetlen megrendelésre.Ez esetben „csak” a keretmegállapodás kötelező tartalmát képezik az objektív szempontok, de az „objektív kritérium” és az „értékelési szempont” nem szinonim fogalom; a (4) bekezdés szerinti szabály kifejezetten az értékelési szempontok megváltoztatására tartalmaz rendelkezéseket.A Kbt. 105. § (2) bekezdés a) pontja az objektív kritériumokra példálózó felsorolást ad, és nem határozza meg, mi tekinthető objektív kritériumnak. A példálózó felsorolás szerint objektív kritérium lehet a keretmegállapodás első részben alkalmazott értékelési szempont alapján felállított rangsor, azaz az alap értékelési szempontok szerinti sorrend az ajánlattevőket illetően. Itt valójában az ajánlatkérő nem értékel újra, nincs új ajánlat, új bírálat és új értékelés, csak a rangsor megállapításának cselekménye. Ebben az esetben az értékelési szempont megváltoztatása nem értelmezhető.A példálózó felsorolás szerint továbbá objektív kritérium lehet a keretmegállapodás alapján megvalósuló közbeszerzés tárgyával összefüggő más objektív kritérium is, amelyek alapján az adott közvetlen megrendelés megvalósítására irányuló szerződést az ajánlatkérő a keretmegállapodásban részes valamely ajánlattevővel megköti. A Kbt. 76. § (6) bekezdés a)–b) pontjai alapján az értékelési szempontoknak a szerződés tárgyához kell kapcsolódniuk, nem biztosíthatnak önkényes döntésre lehetőséget, így a jogszabályi szövegek értelmezésével ugyanarra a következtetésre is lehetne jutni, hogy akár közvetlen megrendelés esetén is lehetséges más értékelési szempont szerint kiválasztani,[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.

Termék megváltoztatása keretmegállapodás 2. részében

Kérdés: Kétéves keretmegállapodást kötöttünk négy ajánlattevővel nyomdai termékekre a Kbt. 105. § (2) bekezdés b) pontja szerinti eljárásban azzal a kikötéssel, hogy a konkrét beszerzések megvalósítása minden esetben verseny újranyitásával történik, amelynek során a keretmegállapodásban részes valamennyi ajánlattevőnek árajánlatot kell tennie. A keretmegállapodásban előírtuk, hogy szakmai ajánlatot kell benyújtani, amelynek két része volt: a Műszaki megfelelőségi táblázat és a részletes Ártáblázat. Ezek a Keretmegállapodáshoz mellékletként kerültek csatolásra. A Műszaki megfelelőségi táblázatban mutatták be az ajánlattevők az általuk megajánlott termékeket: gyártó, gyártásazonosító és egyéb műszaki paraméterek megadása mellett. A legutolsó beszerzés során az egyik ajánlattevő olyan terméket ajánlott meg, amely az eredeti ajánlatában nem szerepelt. Tisztázó kérdést tettünk fel, amelynek során azt a magyarázatot adta, hogy az eredeti ajánlata szerinti terméket a gyártó már nem gyártja, ezért azt helyettesítő, az eredeti termékkel minden műszaki paraméterében megegyező, de más gyártó termékét ajánlotta meg. Ez a változtatás számunkra kedvező. Elfogadhatjuk így az ajánlatát?
Részlet a válaszából: […] esetben az ajánlat elfogadása a keretmegállapodás ’lényeges módosításának’ minősülne, mert a keretmegállapodásban foglalt termékhez képest, amelyet az ajánlattevő szakmai ajánlata tartalmazott, másik termék jelenik meg az eljárásban, és – ha ez az ajánlattevő lenne az eljárás nyertese, akkor – a keretmegállapodásban foglalthoz képest – másik termék szállítására kerülne sor, ami jogszerűtlen, hiszen a szakmai ajánlatot, amely jelen esetben a szállítandó termékeket is beazonosította műszaki szempontok szerint, utólag, az eljárás 2. részében nem lehet megváltoztatni.Ennek alapján megállapítható, hogy az ajánlat nem felel meg a megkötött keretmegállapodás mellékleteként csatolt Műszaki megfelelőségi táblázatban foglaltaknak, így a Kbt. 73. § (1) bekezdés e) pontja alapján a benyújtott ajánlat érvénytelen, mert olyan érvénytelenségi hibában szenved, amely az eljárásban nem orvosolható az alábbiak szerint.„Kbt. 73. § (1) bekezdés e) egyéb módon nem felel meg az ajánlati, ajánlattételi vagy részvételi felhívásban és a közbeszerzési dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek, ide nem értve a részvételi jelentkezés és az ajánlat ajánlatkérő által előírt formai követelményeit.”A kialakult helyzet – azaz egy termék gyártásának megszűnése – ugyanakkor megoldást igényel. Elsőként azt kell az ajánlatkérőnek megvizsgálnia, hogy keretmegállapodása egyáltalán megengedi-e a szerződött termék cseréjét,[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 7.
1
2