Ajánlat fenntartása

Kérdés: Egy nemzeti szintű közbeszerzési eljárásunkban három ajánlat érkezett. Meghosszabbítottuk a bírálati időtartamot, a meghosszabbító levelünkre az egyik ajánlattevő nem válaszolt, a másik két ajánlattevő nyilatkozatot nyújtott be, hogy nem tartja fenn az ajánlatát. Jól gondoljuk, hogy a közbeszerzési eljárás eredménytelen?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 75. § (1) bekezdés c) pontja alapján eredménytelen a közbeszerzési eljárás, ha az eljárásban benyújtott minden ajánlat tekintetében lejárt az ajánlati kötöttség, és egyetlen ajánlattevő sem tartja fenn az ajánlatát; vagy a Kbt. 70. § (2a) bekezdés szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. december 10.

Kommunikációs Hivatal részére díjfizetési kötelezettség

Kérdés: A Kommunikációs Hivatal esetében fizetni kell akkor is, ha az eljárás eredménytelen. Ez mennyiben van összhangban az európai szabályokkal?
Részlet a válaszából: […] ...a fizetési kötelezettséget, ugyanakkor a későbbiekben megkötésre kerülő szerződés esetében a következő eljárás díját csökkenti az eredménytelenséget követően lefolytatott eljárás esetében az alábbiak szerint:„13. § (1) A Hivatal központosított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. december 10.

Ajánlati kötöttség fenntartására irányuló kezdeményezés elmaradása

Kérdés: Mi a teendő akkor, ha már csak egy nap áll rendelkezésre az ajánlati kötöttség fenntartására, de az ajánlatkérő nem kérte fel az értékelés szakaszában erre az ajánlattevőket? Érdemes egyéb kommunikációban „csak úgy” fenntartani, vagy felhívni az ajánlatkérő figyelmét a határidőre, melyet neki kell betartani? Vagy esetleg ne csináljunk semmit, csak abban az esetben nem lesznek már ajánlatok, amelyeket értelmezésünk szerint el lehet bírálni?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlati kötöttség fenntartása, amennyiben van más ajánlattevő is, aki ezt nem tette meg. Ez a hiba gyakorlatilag az eljárás eredménytelenségéhez vezet, hiszen, ha nincsenek olyan ajánlatok, melyek ajánlati kötöttség alatt állnak, úgy az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. november 12.

Fedezet nyilvánossága

Kérdés: Az ajánlati felhívásban becsült értékeket adott meg az ajánlatkérő. Köteles-e az ajánlatérő közzétenni a fedezeti összegeket az EKR-ben, amely a saját leírása szerint nem egyezik meg a becsült értékekkel?
Részlet a válaszából: […] ...erre úgy is lehetősége van, hogy az érintett adatot nem hozza nyilvánosságra a bontás során. Az alábbi 75. § (2) bekezdés szerinti eredménytelenségi ok alkalmazásának feltétele a (4) bekezdés alapján, hogy az EKR-ben elérhető adattal igazolja az ajánlatkérő.„75...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. október 8.

Gyártó ajánlattevőként

Kérdés: Közbeszerzési eljáráson indultunk, amely eszközbeszerzésre vonatkozik. A bontási jegyzőkönyvből megtudtuk, hogy az általunk ajánlott terméket gyártó vállalat is ajánlatot tett. Emiatt a mi ajánlatunk most érvénytelennek minősíthető?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a többi ajánlattevő érdekeit súlyosan sértő cselekményt követett-e el [lásd Kbt. 75. § (2) bekezdés c) pont szerinti eredménytelenségi ok].A kérdéses esetben ezért az ajánlattevőnek számolnia kell azzal, hogy az ajánlatkérő, amennyiben észleli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. szeptember 10.

Eredménytelenné nyilvánítási kötelezettség

Kérdés: Köteles-e az ajánlatkérő az eljárást eredménytelenné nyilvánítani, amennyiben csak egy ajánlat érkezett, és előírta a Kbt. 75. § (2) bekezdés e) pont szerinti eredménytelenségi okot? Van-e arra lehetőség, hogy ne hozzon döntést az ajánlatkérő, nem növelve ezzel szükségtelenül az adminisztrációt, és csökkentve a költségeket?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben jelzett eredménytelenségi ok az alábbiak szerint szól:„Kbt. 75. § (2) Az ajánlatkérő eredménytelenné nyilváníthatja az eljárást, hae) a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kivételével – egy szakaszból álló eljárásban vagy több szakaszból...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. augusztus 6.

150 napos szabály

Kérdés: Tavaly november közepén indult közbeszerzési eljárás esetében már a 70. § (2a) bekezdése és a Kbt. 75. § (1) bek. c) pontja az irányadó a 150 napos szabállyal. A decemberi ajánlattételi határidőtől számítva már közel a 160. napnál tartunk, a bírálati szakasz még mindig tart. Az ajánlati kötöttség 60 nap, eddig kétszer szólította fel az ajánlatkérő az ajánlattevőket ajánlataik további 60 nappal történő fenntartására, legutóbb a 120. nap letelte előtt kellett nyilatkozni, hogy további 60 napig (tehát a 180. napig) fenntartják-e az ajánlattevők ajánlataikat, közvetlenül a 150. nap letelte előtt nem történt nyilatkozattételre felhívás. Ebben az esetben hogyan értelmezendő a 150 napos szabály? Ha az eljárás során az értékelési szempontokra tekintettel a végig legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő minden alkalommal úgy nyilatkozott, hogy fenntartja az ajánlatát, és ez az ajánlattevő állt a 150. napon is az első helyen, akkor az ajánlatkérőnek már csak kizárólag arra van lehetősége, hogy eredményes közbeszerzési eljárás esetén ezen legkedvezőbbnek tekinthető ajánlattevővel kössön szerződést? Illetve amennyiben időközben – még a 180. nap letelte előtt – esetleg érvénytelenné nyilvánítja az ajánlatkérő ezen ajánlattevő ajánlatát, akkor kihirdetheti az értékelési szempontokra figyelemmel utána következő legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevőt nyertesként, és megkötheti vele a szerződést?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvánítás valójában egyfajta lehetőség az ajánlatkérő számára, hogy az eljárást jogszerűen eredménytelenné nyilvánítsa.Az eredménytelenségi ok csak és kizárólag arra az esetre vonatkozik 150 napot követően, amikor a legkedvezőbb ajánlatot tevő nem tartja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. július 9.

DBR és a feltételes közbeszerzés

Kérdés: Ajánlatkérőként dinamikus beszerzési rendszert szeretnénk felállítani, de feltételes közbeszerzéssel. Dinamikus beszerzési rendszer esetén lehet feltételes közbeszerzési eljárást indítani? Amennyiben igen, úgy melyik szakasz lesz feltételes? Mindegyik ajánlattételi szakasz, vagy csak a részvételi szakasz?
Részlet a válaszából: […] ...megindító felhívásban beazonosíthatóan rögzíteni szükséges a jövőbeli eseményt, amelynek bekövetkezése a közbeszerzési eljárás eredménytelenségéhez vezet. A feltételes közbeszerzés másik lényeges jellemzője, hogy a megjelölt jövőbeli esemény az ajánlattételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. július 9.

Összegezés módosítása EVK miatt

Kérdés: Az egyik közbeszerzési eljárásunkban egy ajánlattevő előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be, amely alapján új összegezést bocsátottunk ki. Az új összegezéssel szemben egy másik ajánlattevő vitarendezéssel élt, és kérte az előző összegezés visszaállítását. Kérdésünk, hogy hány napig és hányszor lehet összegezést módosítani?
Részlet a válaszából: […] ...huszadik napig lehet módosítani, ha az ajánlatkérő az eredmény (azaz az összegezés) megküldését követően észleli, hogy az eredmény/eredménytelenség jogszabálysértő volt, és a módosítás a jogszabálysértést orvosolja.Gyakori, hogy a Kbt. 80. §-ában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. június 11.

Nemzeti eljárás eredménytelensége

Kérdés: Az ajánlatkérő nyílt közbeszerzési eljárást indított nemzeti eljárásrendben árubeszerzés tárgyában. A felhívásában előírta a Kbt. 75. § (2) bekezdés e) pontja szerinti eredménytelenségi okot. Az ajánlattételi határidőben két ajánlat került benyújtásra, amelyből az egyiket az ajánlatkérő érvénytelennek nyilvánította. Az egy érvényes ajánlatra tekintettel eredményes lehet az eljárás, vagy eredménytelennek kell az eljárást minősíteni ilyen esetben?
Részlet a válaszából: […] ...másik utóbb érvénytelennek minősül, az ajánlatkérőnek bírálati kötelezettsége van, és a Kbt. 75. § (2) bekezdés e) pont szerinti eredménytelenségi okot nem alkalmazhatja. Véleményünk szerint az ajánlatkérő azzal követne el jogsértést, ha az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2025. április 9.
1
2
3
19